Barcelona és la millor ciutat d’Europa en promoció i captació d’inversions

24/02/2022 - 08:49 h

La ciutat encapçala el rànquing publicat per fDi Magazine, del grup Financial Times. L’informe fa un reconeixement especial al Barcelona International Welcome Desk i al seu paper en l’atracció de talent estranger.

L’informe European Cities and Regions of the Future 2022-2023 ha posicionat Barcelona al capdamunt del rànquing FDI Strategy de millor gestió de la promoció i captació d’inversió, per davant de Milà, Berlín o Londres. Un jurat format per experts del sector de la promoció de la inversió ha avaluat indicadors de 75 grans ciutats europees.

El rànquing reconeix el Barcelona International Welcome Desk com un actiu destacat de la ciutat i un servei pioner a l’Estat per atraure talent internacional. Aquest facilita l’arribada i l’establiment d’inversors, investigadors i altre talent estranger a Barcelona. L’oficina ofereix informació, assessorament i la possibilitat de realitzar diferents tràmits útils en arribar a la ciutat.

Sostenibilitat, reactivació econòmica i atracció de grans multinacionals

Un altre dels motius pels quals Barcelona ha encapçalat el rànquing ha estat l’estratègia “Barcelona Green Deal”. Aquest pla recull les línies prioritàries de la promoció econòmica per a la propera dècada en la línia de l’Agenda 2030 de l’ONU. Desplega 66 mesures per convertir Barcelona en una de les millors ciutats del món en l’atracció de talent i per desenvolupar-hi activitats econòmiques.

Segons la publicació, el pla basat en la sostenibilitat, equitat i competitivitat apropa la ciutat a l’economia circular. “Això inclou l’atracció d’empreses d’alimentació i transport sostenibles, l’acceleració de la transició energètica de la ciutat i l’impuls de l’economia blava, que promou la sostenibilitat dels recursos oceànics”.

L’informe també valora la campanya “Barcelona mai s’atura”, la resposta municipal als efectes de la pandèmia. El programa ha destinat 87 milions d’euros a impulsar 82 mesures de promoció i reactivació de la ciutat, des de subvencions, assessorament, formació i ajudes directes per dinamitzar l’economia i la creació d’ocupació.

La revista del grup Financial Times subratlla que unitats de negoci i seus sectorials d’empreses com Pepsi, Microsoft, Decathlon i TDCX s’han instal·lat a la ciutat en l’últim any i mig, una aposta clara d’aquestes multinacionals per la capital catalana i pel seu ecosistema emprenedor i d’innovació.