En tots els barris del centre s’hi han distribuït cartells en diferents formats, des de lones que cobreixen façanes fins a una vintena de torretes de 3 metres d’alçària o cartells per als establiments. Els suports físics es complementen amb la presència a les xarxes socials i amb la connectivitat digital i la realitat augmentada i creen una experiència virtual per al visitant.
La campanya repta els visitants a buscar els codis QR i descobrir les il·lustracions que s’hi amaguen, imatges amb presència d’elements geomètrics, formes volumètriques i colors vius que insinuen il·lusions i evoquen el surrealisme. La gràfica és obra de l’estudi DAQ, encapçalat per David Acevedo.
Amb la darrera tecnologia oberta Spark AR i la interacció amb la plataforma d’Instagram, els usuaris poden interactuar amb les gràfiques del carrer en temps real. També hi han participat l’agència Vertically, D-Moore, Click-Code, Espada i Santa Cruz, Hike, Javier Mariscal, Escribà i Norte Studio per a la coordinació, els continguts audiovisuals, 3D, tecnologia, creativitat i dades.
Com funciona la campanya
“Barcelona x tu. Tu x Barcelona” és una iniciativa creada en col·laboració amb el Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya i Turisme de Barcelona. A més, té el suport de les diferents entitats representatives del sector comercial i una implicació especial de Barcelona Oberta, l’entitat que aglutina els eixos comercials del centre de la ciutat.