El veïnat del Gòtic, així com els vehicles d’emergència i els de distribució de mercaderies, podran circular per diversos passos provisionals de vehicles que travessen el passeig central a Portaferrissa-Carme, Ferran i Colom (accés a la plaça Reial). També es preveuen passos a pla de l’Ós i Escudellers, que s’activaran segons les necessitats.
Aquestes afectacions de la mobilitat també obliguen a modificar les línies de bus V13 i 59 i el bus nocturn N9. La línia 59 continuarà pujant per la Rambla durant les obres, per la calçada de la banda del Raval, però per baixar circularà per la via Laietana. La línia V13 i el bus nocturn N9, en canvi, tindran l’origen i el final a la plaça de Catalunya.
Evolució de les obres
Actualment s’encara la recta final de les obres de la Rambla entre Colom i Santa Madrona, i aquest 17 de juny comencen les obres dels altres quatre trams: Santa Madrona – Arc del Teatre, Arc del Teatre – Liceu, Liceu-Portaferrissa i Portaferrissa-Canaletes. Els treballs es faran alhora a tot el passeig, però es duran a terme per fases per minimitzar al màxim les molèsties als veïns i veïnes i comerciants.
Els primers deu mesos es treballarà a la calçada i la vorera del lateral del Besòs, la del barri Gòtic, i per aquesta raó entren en vigor els canvis en la mobilitat. Un cop quedi enllestit aquest costat, la circulació en sentit muntanya tornarà al costat del Gòtic i s’efectuaran, durant deu mesos més, els treballs a la calçada i la vorera del lateral del Llobregat, al costat del Raval. Els dotze últims mesos de feina s’abordarà el passeig central per trams alterns per garantir en tot moment el pas de vianants, i en aquests moments els trams laterals ja estaran enllestits i es podran recuperar els dos sentits de la circulació.
La nova Rambla serà el 2027 un passeig més confortable, verd, amable, cultural i amb més espai per als vianants. Es reduirà l’espai destinat als vehicles i s’ampliarà l’espai per als vianants, que seran els grans protagonistes de la nova Rambla. A més, al llarg de tota la Rambla es crearan tres grans places (espais majors) en tres de les cruïlles més singulars: l’Espai Betlem-Moja, el pla de la Boqueria i el pla del Teatre.