Projecte CASBA: Estudiants d'Arquitectura analitzen l'accessibilitat dels comerços de la Dreta

19/10/2021 - 11:02 h

Uns 35/40 alumnes de la Universitat Internacional de Catalunya (UIC), School of Architecture, acompanyats per persones amb discapacitat de diferents entitats i representants dels districtes de l'Eixample i Nou Barris, han sortit al carrer amb cadires de rodes i bastons per posar-se a la pell de les persones amb discapacitat en la novena edició del projecte CASBA (Comerç Amic sense Barreres).

El passat 13 d’octubre es va celebrar la sessió ‘Entitats a l’aula’, on persones col·laboradores de les entitats del sector de la discapacitat dels dos districtes van explicar als alumnes les seves experiències amb l’accessibilitat dins l’assignatura obligatòria Accessibilitat a l’arquitectura,  impartida pel professor Enrique Rovira-Beleta. El 14 d’octubre, els alumnes de la UIC van visitar i analitzar l’accessibilitat dels comerços de la Dreta de l’Eixample, sortint des de la seu del Districte, acompanyats per l’associació de comerciants Coreixample i entitats de persones amb discapacitat del districte.

Des del seu naixement l’any 2013, el projecte CASBA ha analitzat l’accessibilitat de 29 eixos comercials dels districtes de la ciutat i 756 comerços amb una participació de més de 600 alumnes de les diferents universitats d’arquitectura.

Amb la metodologia Aprenentatge i Servei (APS) es promou la millora de l’accessibilitat dels barris de la ciutat a través de l’estudi de la via pública, els equipaments i comerços de proximitat per part de l’estudiantat d’arquitectura, a més d’afavorir la participació i l’autonomia de les persones amb discapacitat i/o diversitat funcional.

Aquest curs escolar 2021-2022 s’ha posat en marxa la novena edició del Projecte CASBA amb la  incorporació d’una nova universitat: l’EPSEB (Escola Politècnica Superior d’Edificació de Barcelona) que juntament amb l’ETSAB, Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de BCN, formen part de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Segueixen col·laborant la Universitat Internacional de Catalunya (UIC) i La Salle-Universitat Ramon Llull (URL).​