El bicibús de l'Eixample incorpora una nova 'línia' cap a l'escola

19/11/2021 - 11:51 h

La família ciclista de la comunitat educativa de l'Esquerra de l'Eixample i Sant Antoni creix amb la incorporació de noves escoles -ja en són 7!- i un nou recorregut que travessa una petit tram del carrer Aragó i circula en la seva major part pels carrers Mallorca i Provença.

La nova línia bus-ciclista surt de la plaça de Letamendi i té parades al Mercat del Ninot, les escoles Auró, IPSI i Els Llorers i finalitza al recinte de La Model, on s’aixequen en mòduls les escoles Entença i Xirinacs. En aquesta primera sortida hi han participat més de 60 persones i en els últims trams han estat acompanyats també pel regidor del Districte, Pau Gonzàlez Val.

La primera ruta del bicibús de l’Eixample es va posar en marxa el 17 de setembre coincidint amb la Setmana de la Mobilitat i ja són al voltant de 200 persones, entre infants i adults, les que pedalegen cada divendres lectiu cap a les seves respectives escoles. Aquest itinerari surt de la plaça de Conxita Pérez, a la cruïlla entre els carrers de Tamarit i de Comte Borrell, i continua per l’avinguda de Mistral i el carrer de Calàbria, per girar a Diputació i continuar per Entença fins a l’Escola Joan Miró. Des d’allí puja per Entença fins a arribar a les escoles Entença i Xirinacs.

Totes dues línies surten a les 8.25 h i es creuen a la cruïlla de Provença amb Entença. Agents de la Guàrdia Urbana en bicicleta i moto acompanyen el grup, tancat per una patrulla en cotxe al darrera per garantir la seguretat dels ciclistes en tot moment.

D’altra banda, La Model ha cedit un espai per l’aparcament de les bicis que participen en el bicibús.