Entra en funcionament la nova Oficina d’Atenció Ciutadana Monumental

05/12/2022 - 11:59 h

La nova OAC, ubicada al carrer Sicília, està preparada per desplegar l’administració electrònica i compta amb posicions per a l’autotramitació assistida.

La nova Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) Monumental, ubicada al districte de l’Eixample, ja ha iniciat les seves activitats, preparada per desplegar l’administració electrònica i amb posicions per a la tramitació en autoservei assistida. L’objectiu d’aquest nou equipament, ubicat al carrer Sicília 216, és millorar l’atenció a les ciutadanes i ciutadans, adaptant-la a les necessitats actuals, i oferint la possibilitat de tramitar electrònicament amb un suport presencial.

L’oficina disposa d’una trentena de posicions d’atenció a la ciutadania, la immensa majoria adaptades a l’administració electrònica. D’una banda, hi ha posicions d’autotramitació assistida, on la ciutadania pot tramitar electrònicament de manera presencial, comptant amb el suport de personal que l’ajuda a fer-ho. Pot digitalitzar la documentació, i identificar-se i signar electrònicament amb sistemes com idCAT Mòbil o Clave Pin. De l’altra, hi ha 19 posicions d’atenció presencial, on es pot escanejar la documentació i signar electrònicament en una tableta.

A part de l’atenció en els idiomes català i castellà, en l’OAC Monumental hi ha atenció en anglès. En cas que la ciutadana o el ciutadà que s’adreça a l’oficina ho necessiti, pot demanar també d’atenció en llengua de signes, francès, àrab i urdú. L’horari de funcionament serà de dilluns a dissabte de 08.30 a 20 h i l’espai és accessible per a persones amb discapacitat física.

Alguns dels tràmits que es podran fer a través de l’autotramitació assistida

El servei d’autotramitació assistida consisteix en unes posicions dotades d’ordinador, pantalla, impressora i escàner, on es podrà tramitar electrònicament, comptant amb l’ajut i el suport del personal especialitzat de l’oficina. Cal disposar d’identitat digital idCAT Mòbil o PIN-Clave, podent gestionar prop d’una vintena de tràmits municipals:

  • Certificat històric empadronament
  • Certificat de residència electrònic signat pel secretari de l’Ajuntament de Barcelona
  • Volant convivència
  • Volant residència
  • Alta Padró Municipal d’Habitants de Barcelona
  • Alta per naixement al Padró Municipal d’Habitants de Barcelona
  • Canvi de domicili al Padró Municipal d’Habitants de Barcelona
  • Inscripció d’animals en el Registre censal d’animals de companyia i animals salvatges en captivitat
  • Llicència per a la tinença i conducció de gossos potencialment perillosos
  • Certificat negatiu de deute amb l’Ajuntament de Barcelona
  • Certificat de pagament de tributs, multes i preus públics)
  • Domiciliació bancària de tributs municipals i preus públics
  • Còpia del document per fer el pagament de tributs i preus públics municipals
  • Còpia del document per fer el pagament de multes i sancions imposades per l’Ajuntament de Barcelona
  • Queixes i suggeriments
  • Servei de teleassistència de l’Ajuntament de Barcelona
  • Targeta d’aparcament per a persones amb discapacitat

La Direcció de Serveis d’Informació i Atenció Ciutadana, depenent de la Tinència d’Alcaldia de l’Àrea d’Agenda 2030, Transició Digital, Esports i Coordinació Territorial i Metropolitana, ha estat l’encarregada d’impulsar l’entrada en servei d’aquesta OAC, la dotzena que hi ha a la ciutat i que es posa en marxa vinculada al contracte per a la gestió de l’Oficina d’Atenció Ciutadana de Sant Miquel.

Durant l’any vinent està prevista la reforma de l’OAC Sant Miquel, per millorar l’espai i adaptar-lo també als nous requeriments de l’administració electrònica.

Diferents canals d’atenció a disposició de la ciutadania

L’Ajuntament de Barcelona ofereix canals d’atenció a la ciutadania presencials (OAC’s) , telefònics (el telèfon gratuït 010 i el nou servei “L‘Ajuntament et truca”,) i en línia (web municipal i el portal de tràmits). Aquest últim canal, Internet, és ja el canal des d’on es fan la majoria de tràmits (48% del total) seguit de les OAC, on es fan un 25% de les tramitacions.