La nova infraestructura, de 4,8 km de longitud, permet travessar tot l’Eixample i connectar amb els carrils bici de les vies transversals. Es tracta d’un carril bici unidireccional en sentit Llobregat, que discorre pel carrer Aragó, entre l’avinguda Meridiana i el carrer Tarragona. Se situa a l’esquerra de la calçada (banda mar) i està protegit en part del seu recorregut per un cordó de serveis, i en aquells trams on no n’hi ha, per separadors, a banda de comptar amb fitons a les cruïlles i als passos de vianants. La implantació d’aquesta nova infraestructura ciclista ha comportat eliminar un carril de circulació en tot el seu recorregut.
Aquest nou carril es fa amb la voluntat d’esdevenir un eix principal pels desplaçaments ciclistes a la ciutat i permet connectar amb els carrils bici ja existents a les vies transversals, consolidant així la connectivitat de la xarxa ciclista. Amb la seva construcció també es dona continuïtat immediata al carril existent a la Rambla Guipúscoa des del barri de La Pau sumant un itinerari de més de 7 quilòmetres des d’aquest punt, alhora que complementa l’actual carril bici del carrer València, en sentit Besòs.
Cap a un model de ciutat més sostenible
L’Ajuntament de Barcelona aposta per avançar cap a un model de ciutat més sostenible, més segura, més saludable i que potenciï els desplaçaments a peu, en transport públic o en bicicleta, en la línia del que fixa el Pla de Mobilitat Urbana (PMU). En aquest sentit, la implantació d’aquest carril bici s’emmarca dins del conjunt d’actuacions de millora a l’espai públic per ampliar voreres, optimitzar la infraestructura de carrils bus i potenciar la xarxa ciclista, que s’estan duent a terme.
Dins del marc d’aquestes intervencions, durant aquest any s’han implantat 21 nous quilòmetres de carril bici, als quals ara s’hi sumen els 4,8 quilòmetres del carrer Aragó i properament també ho faran els 3,6 quilòmetres del carril bici del passeig de la Zona Franca.