Els carregadors ultraràpids estan situats a cada un dels extrems de la línia, a les parades de Gornal i Besòs/Verneda. Aquests carregadors permeten que les bateries dels autobusos es recarreguin en només cinc minuts. I durant la nit, els autobusos es carreguen amb carregadors elèctrics de la cotxera de Zona Franca, on hi ha un total de 21 carregadors. Tot plegat ha suposat una inversió de més de 4 milions d’euros.
Actualment, la flota de TMB compta amb 147 autobusos elèctrics, dels quals 49 són articulats amb càrrega d’oportunitat, la que es fa als extrems de la línia. D’aquests autobusos, 22 són de la línia H16 i 16 de la V15, les dues línies 100% elèctriques que ja té TMB. Aquí s’hi sumen els 11 vehicles de la línia H12.
Fins a finals d’any s’incorporaran 38 autobusos elèctrics més, dels quals 10 seran articulats amb càrrega d’oportunitat per a la línia H12. Així, a final del 2024 hi haurà un total de 196 autobusos totalment elèctrics i 46 d’hidrogen.
Carregadors ultraràpids
La instal·lació dels carregadors ultraràpids als extrems de la línia permet que els 11 vehicles articulats que circulen actualment per l’H12 puguin carregar les bateries de forma ràpida mentre donen servei. Quan arriben als extrems de la línia, despleguen el pantògraf, una espècie de braç mecànic retràctil situat en el sostre de l’autobús, que s’acobla al carregador, un pilar de cinc metres d’altura similar a un fanal.
En un temps aproximat de 5 minuts, els vehicles poden arribar a carregar fins a un 90% de la seva capacitat aprofitant la potència de 500 kW que ofereix la instal·lació. Dos d’aquests carregadors estan situats a l’extrem de la línia a Besòs/Verneda, en concret al terminal situat a l’encreuament del carrer Concili de Trento i Andrade. Els altres dos se situen a l’altre terminal de línia, a l’avinguda de la Gran via al seu pas pel barri del Gornal. Aquesta disposició permet aprofitar el temps de parada de l’autobús per carregar el vehicle sense interferir en els horaris del recorregut.