La proposta, que vol convertir la ronda en un espai ple de vida, respon al model Superilla Barcelona i busca afavorir els usos ciutadans, la vida de barri i el comerç local. La futura ronda de Sant Antoni serà un àmbit pacificat, l’asfalt i la circulació de cotxes desapareixeran per donar pas a un paviment continu de pedra natural.
També es configura una nova plaça lliure de vehicles entre els carrers de Villarroel i Floridablanca, només hi podran passar, pels laterals, vehicles de serveis i emergència.
Aquest tram s’alliberarà de les places de càrrega i descàrrega previstes inicialment, que passen a situar-se als extrems de la mateixa plaça —a l’altura de Villarroel i de Floridablanca—. El nou àmbit totalment pacificat combinarà parterres, verd, zones de joc i paviment de sauló. S’unirà amb la plaça del Pes de la Palla, que es reformarà per millorar l’espai públic i incloure-hi una superàrea de joc infantil i més verd.
Impuls al transport públic
La proposta garanteix la bona connexió de la zona en transport públic. Pel que fa a la mobilitat amb bicicleta, es consolida el pas de ciclistes actual, i podran circular per tot l’àmbit mantenint la prioritat de pas dels vianants.
En total, es projecten més de 1.000 m2 de verd urbà i uns 150 arbres, dels quals 46 són nous. El projecte també inclourà la pacificació de l’eix verd de Tamarit per connectar així la nova ronda amb la superilla de Sant Antoni.
Actualment, entre la ronda i el carrer de Tamarit hi ha 15.262 m2 d’espai pacificat. Amb aquesta transformació s’arribarà a 16.300 m2, un guany de més de 1.000 m2.
Després de l’aprovació inicial del projecte executiu, el pas següent serà aprovar-lo definitivament i, al juliol, adjudicar les obres, que es preveu que comencin a finals de l’estiu. Duraran 10 mesos i s’hi invertiran 11,3 milions d’euros.