El servei d’assessoria, que funciona amb cita prèvia, es troba a les oficines de la Xarxa de Resposta Socioeconòmica (XARSE), impulsada per Foment de Ciutat: al Casal de Barri de Trinitat Nova i a l’Oficina del Pla de Barris de la Zona Nord (districte de Nou Barris), al Centre Cívic de Trinitat Vella (Sant Andreu), a la Sala Pepita Casanelles (Sants-Montjuïc), al Casal de Barri Besòs (Sant Martí) i a l’Oficina del Pla de Barris del Raval Sud i Gòtic Sud (Ciutat Vella). A més, hem ampliat l’equip en cinc equipaments més de quatre districtes de la ciutat.
Fins al juny, els agents han atès 8.031 persones, la majoria de les quals, un 57%, eren dones. A més, 4 de cada 5 tenien estudis primaris o secundaris, en una franja de 25 a 55 anys.
Pel que fa als tràmits, se n’ha donat suport a 13.800. La meitat eren per sol·licitar i descarregar informació en línia, sobretot documents oficials, i per demanar cita prèvia en diferents administracions. També destaquen les sol·licituds i consultes sobre l’ús de certificats digitals, la modificació de dades en seus electròniques i la consulta sobre diversos tràmits.
Aquesta ampliació reforça l’estratègia del Pla de xoc per a la inclusió digital, una aposta per la igualtat d’oportunitats en un context en què la bretxa digital ha esdevingut una barrera educativa i social per als col·lectius més vulnerables. Una realitat que reflectia en xifres l’informe “La bretxa digital de Barcelona”, presentat a principis d’any.