Gràcies a un equip elèctric que permet transformar una bici mecànica en elèctrica de manera molt senzilla, s’incrementarà la flota d’aquests vehicles i durant l’estiu ja s’adaptaran tres-centes bicis. L’impuls per iniciar aquesta transformació es basa en la bona acollida que ha tingut la bici elèctrica entre els usuaris i usuàries. De fet, el 36% dels viatges totals del servei es fan amb bicicleta elèctrica i els nous abonats i abonades l’utilitzen més que els més antics.
Aquest increment de les bicis elèctriques coincideix amb la incorporació de noves estacions i un model més equitatiu de cobertura territorial amb l’arribada del servei a barris amb una orografia més complicada. Ara el nou Bicing té 519 estacions, 97 més que fa dos anys, i s’ha estès a barris com la Marina del Prat Vermell, la Trinitat Nova, Canyelles, la Vall d’Hebron, Vallcarca i els Penitents, la Clota, el Carmel, el Verdun, les Roquetes i Ciutat Meridiana.
Un model innovador i en auge
El segon semestre del 2020 s’hi van registrar gairebé 47.000 persones, un 11,5% més que l’any anterior, i el 18% de les noves altes són de barris on no hi havia cap estació. Pel que fa als viatges, aquest mes de maig es van superar els 1,4 milions de viatges mensuals, la xifra més alta dels últims tres anys, i es preveu que en acabar l’any se superin els 14 milions de viatges anuals.
A més, el servei ha implantat en els darrers mesos un nou model de roda massissa antipunxades i està desenvolupant un sistema predictiu que permetrà, a través de l’app Smou, consultar quina serà la disponibilitat estimada dels propers 5 o 10 minuts a cada estació.
De fet, ara els usuaris i usuàries poden fer una reserva prèvia de 5 minuts de la bicicleta mecànica (funcionalitat que s’estendrà pròximament als vehicles elèctrics), veure la disponibilitat i el tipus de bicicletes de l’estació o consultar l’històric de desplaçaments realitzats directament al mòbil, entre d’altres funcionalitats.