La campanya s’anomena “Som barri, som comerç” i és una iniciativa de l’eix comercial Som Sant Antoni. En aquesta ocasió el Districte de l’Eixample ha contractat l’artista Daniel Thomàs perquè retrati, a les persianes dels establiments, les persones que són dia a dia darrere el taulell. És un projecte interactiu, ja que a cada persiana s’ha instal·lat un codi QR perquè els usuaris puguin accedir a un vídeo exclusiu sobre el comerciant protagonista de la persiana. A més de pintar les persianes, també s’està explorant la possibilitat d’organitzar una ruta per veure els retrats i conèixer el barri.
Subvencions per netejar o pintar les persianes
En el marc del Pla Endreça, s’ha creat una línia d’actuació que consta d’una convocatòria de subvencions per al comerç i la restauració amb l’objectiu de millorar la imatge exterior dels establiments comercials de la ciutat i, de retruc, el paisatge urbà dels barris de Barcelona.
Adreçada a les associacions de comerciants territorials de la ciutat, aquesta convocatòria, de caràcter anual, subvenciona els treballs de neteja o pintura de la persiana de l’establiment amb imprimació antipintades i servei de manteniment de la persiana neta durant un any a comptar des de la data en què es pinta la persiana.