Concretament, el pla se centra en dos eixos:
- Digitalització de comerços amb poca presència a Internet i sense implementació d’elements de comunicació i venda online. S’habilitarà un acompanyament als comerços a través d’un servei de suport tècnic, especialitzat en l’acompanyament durant tot el procés d’implantació dels plans de digitalització dissenyats ad hoc per a cada comerç.
- Impulsar el talent jove amb la contractació de 20 agents digitals que faran el seguiment i la implantació personalitzada amb cada comerç. D’aquesta manera s’ofereix la primera oportunitat laboral a joves amb estudis recents de grau especialitzat relacionat amb màrqueting online, community manager, presència en línia i comunicació digital.
Els comerços que encara no hagin accedit al programa Re-connectant i estiguin interessats a fer-ho poden presentar la seva sol·licitud aquí. Actualment, 127 comerços ja gaudeixen dels beneficis de re-connectant i ja han estat programades més de 3.638 hores d’assessorament relacionades amb les diferents accions recollides al pla de digitalització a la carta creat per a cada comerç. Entre altres temàtiques, es facilita formació quant a configuració i revisió web i perfils de XXSS, revisió i millora SEO, recerca i identificació de paraules- clau, configuració e-commerce, planificació de newsletters o la definició de continguts i publicacions són algunes de les àrees treballades entre comerciants i agents, permetent, així, un important salt qualitatiu en la gestió digital dels seus negocis.
Què és Re-connectant?
Re-connectant és la tercera etapa del pla integral de digitalització del comerç de proximitat de la ciutat de Barcelona. En una primera fase, s’ha treballat en l’anàlisi i la diagnosi de la salut digital del comerç (presència de l’establiment a Internet, estratègia de comunicació i màrqueting online, utilització de canals de venda online, nivell de digitalització dels seus processos de gestió i possibilitats de millora) i d’una segona, on es crea un pla de digitalització a la carta segons els resultats de la diagnosi inicial.
El projecte forma part del Pla de Digitalització del Comerç de Barcelona que el consistori va posar en marxa amb l’inici de la pandèmia per tal de disminuir els efectes adversos de la crisi i impulsar la competitivitat i la digitalització del comerç presencial per als propers anys, i és també un pas més en la col·laboració publicoprivada per a la reactivació de l’economia de la ciutat. De fet, n’és un exemple de les trobades a les taules reAct, creades des de l’Ajuntament per fer de tractor de l’economia i l’ocupació a la ciutat, amb representants de les companyies establertes a Catalunya i d’altres agents.