Per informar sobre aquest projecte i les diferents afectacions a la mobilitat, a principis de març ja es van celebrar tres sessions informatives: l’1 i 2 de març, adreçades al veïnat i el teixit comercial dels barris de la Dreta de l’Eixample, la Sagrada Família i el Fort Pienc. La tercera sessió va ser similar a les dues anteriors, però tractava amb més profunditat la urbanització de la nova plaça Neruda i estava adreçada principalment a l’escola Ramon Llull, que està situada just davant de la plaça, i als eixos comercials i les associacions de veïns i veïnes de la Sagrada Família i Fort Pienc per la seva directa afectació.
El proper 22 de març, a les 17.15 h, a l’Escola Gaia, es farà l’última sessió informativa del tramvia a l’Eixample. S’hi tractarà la transformació urbanística i l’afectació de les obres al tram de l’avinguda Diagonal que va de la plaça de les Glòries al carrer Castillejos, per tal de poder resoldre dubtes i recollir aportacions referents als entorns d’aquest tram. Aquesta sessió està dirigida específicament a les escoles Gaia, Leonor Serrano i Encants i al Club de petanca la Cènia.
Una aposta pel transport públic i la mobilitat sostenible
L’ampliació del tramvia s’emmarca en l’aposta pel transport públic i la mobilitat sostenible per avançar cap a una ciutat més amable, accessible, equitativa i saludable. El nou tramvia unificat permetrà traslladar-se de les Glòries a Verdaguer en 7 minuts i de les Glòries a Francesc Macià en 15 minuts. També afavorirà la intermodalitat de transports públics, amb connexions amb les línies de metro i autobusos, per optimitzar la mobilitat urbana i metropolitana.
Aquesta primera fase de les obres ampliarà el tramvia en 1,8 quilòmetres de les Glòries a Verdaguer i incorporarà a la xarxa tres noves parades (Monumental, Sicília i Verdaguer) i un intercanviador a les Glòries. En aquest tram es guanyaran 8.400 m2 per a vianants, 2.500 m2 d’espais ciclables i 5.000 m2 d’àrees verdes.
Al tram de l’avinguda Diagonal entre els carrers de Castillejos i Lepant, els vianants circularan pel tram central. Al lateral de muntanya hi haurà un carril per al tramvia, un per a bicicletes i un altre per a serveis. I al lateral de mar hi circularà el tramvia i hi haurà un carril per als vehicles privats. S’ampliaran les voreres fins als 7,5 metres a la banda de muntanya i fins a 10 metres a la banda de mar.
A partir del carrer de Lepant i fins al passeig de Sant Joan, el tramvia circularà pel tram central, on també hi haurà un carril bici bidireccional. Els laterals tindran dos carrils per al vehicle privat i un de servei i voreres de 7,5 metres. També es construirà un intercanviador a les Glòries i s’urbanitzarà tota la banda de mar del futur parc.