Amb l’objectiu de seguir millorant la maduresa digital dels establiments i donar resposta a les noves necessitats de la ciutadania, la Direcció de Comerç, Restauració i Consum de l’Ajuntament de Barcelona obre una línia de subvencions dotada amb un milió d’euros per ajudar el teixit comercial i el sector de la restauració a fer el salt al món digital.
Se subvencionaran les despeses d’accions de digitalització, com ara:
- L’elaboració de plans de negoci i transformació digital o de plans de màrqueting i comunicació digital.
- La creació, gestió i publicació de continguts a internet, en webs, blogs, xarxes socials o butlletins de notícies digitals.
- Màrqueting digital: publicitat en cercadors, posicionament, publicitat en xarxes socials, butlletins o analítica web i de xarxes socials.
- Canals de venda en línia i omnicanalitat: cobreix tant les despeses per al desenvolupament de mecanismes al propi web com la subscripció a plataformes i la gestió i publicació de catàlegs en plataformes de venda en línia.
Les subvencions ja es poden sol·licitar a través d’aquest web. El termini és fins al 30 de maig.
L’ajuda econòmica forma part d’un paquet de mesures més ampli, impulsat conjuntament per la Direcció de Comerç, Restauració i Consum i Barcelona Activa, que inclou també l’assessorament necessari per crear un pla de digitalització i l’accés a un catàleg formatiu amb més de 50 cursos per seguir en línia.