A més de facilitar la supervisió i la gestió dels fluxos de persones, la iniciativa permet disposar de dades dels accessos per quantificar l’impacte dels mercats municipals als barris i la distribució horària de les visites als diferents espais.
Al Districte d’Horta-Guinardó, s’han instal·lat als mercats de la Vall d’Hebron – Teixonera, Horta, el Carmel i el Guinardó.
La instal·lació, de fet, va començar l’estiu passat amb una prova pilot en quatre mercats de Barcelona, els de Sants, Sarrià, l’Abaceria Central i els Encants de Bellcaire, per comprovar-ne la idoneïtat. Des d’aleshores, l’actuació s’ha estès a 35 mercats més, amb una inversió de 678.640 euros. La tecnologia emprada correspon a Hikvision i es gestiona amb un programari centralitzat.
Un pas més en el procés de digitalització
El desplegament de la xarxa de pantalles i microordinadors, en aquest cas per a l’emissió d’informació de productes i serveis, i la instal·lació de càmeres són dues de les actuacions previstes en el Pla de digitalització dels mercats.
La iniciativa, que s’inscriu en el Pla estratègic 2015-2025, dona resposta a les noves necessitats dels clients i clientes per mantenir el model de xarxa de mercats que ha fet de Barcelona un referent per a altres ciutats.