Durant aquest any, el Servei de Teleassistència va gestionar més de 636.000 trucades entrants, de les quals 343.289 van ser per a la comunicació de dades, 200.156 per fer un seguiment tècnic i 93.197 per demanar ajuda. Com a conseqüència d’aquestes trucades es van produir gairebé 100.000 mobilitzacions de recursos, la gran majoria per fer derivacions cap a serveis comunitaris com poden ser el telèfon 061, l’atenció sanitària o l’activació dels Bombers.
A banda d’aquestes trucades ateses, es van fer més de 302.000 trucades proactives en el marc de diferents campanyes telefòniques.
L’any passat es va constituir el Consell de Participació de Teleassistència, en què persones usuàries, familiars, el Consell Assessor de la Gent Gran, el mateix Servei de Teleassistència i l’Ajuntament van aprofundir en la manera de fomentar el benestar i l’envelliment actiu de les persones usuàries.
També es va fer una campanya informativa entre les persones de més de 75 anys que no disposen del Servei de Teleassistència per informar-los del funcionament i de quins són els mitjans per sol·licitar-ne l’alta.
Bona acceptació de la ciutadania
L’enquesta de satisfacció de les persones usuàries referma la bona valoració del servei, que obté una nota mitjana de 9,4 punts sobre 10. El 94,9% dels enquestats consideren que el servei s’adapta a les seves necessitats i en destaquen la bona atenció rebuda o l’amabilitat del personal que atén les trucades, entre d’altres.
Pel que fa a la utilitat del servei, les persones enquestades diuen que se senten més segures i acompanyades en cas de tenir alguna emergència, que els dona tranquil·litat i que els facilita poder continuar vivint a casa seva de manera independent.