Les noves furgonetes disposen d’una autonomia elèctrica d’entre 196 i 285 quilòmetres i han estat adquirides per l’Ajuntament de Barcelona mitjançant un contracte de rènting de cinc anys per un valor d’un milió d’euros, aproximadament.
Amb l’objectiu de facilitar una intervenció ràpida i els desplaçaments per la ciutat, els nous vehicles tenen una longitud de 4,6 metres i una posició elevada per afavorir tant l’accessibilitat dels conductors com la visibilitat de la ciutadania.
Així, aquestes furgonetes són més petites que les quatre presentades l’any passat i que compleixen una funció d’oficina d’atestats gràcies a les millores tecnològiques que incorporen, com el Crash Data Retrieval (recuperació de les dades del sinistre). Aquest aparell s’utilitza per fer la lectura dels paràmetres de conducció enregistrats per l’Event Data Recorder (registrador de dades de successos), que actua com un disc dur on queden emmagatzemades les dades dels últims cinc segons del vehicle que ha patit un sinistre de trànsit, com l’estat i l’activació correcta dels sistemes de seguretat o les accions realitzades pel conductor.
Tota aquesta informació enregistrada, conjuntament amb les tasques d’inspecció ocular del lloc dels fets que realitzen els agents, són vitals per redactar els informes i els atestats de la Guàrdia Urbana amb tots els detalls.
Cap a una mobilitat més sostenible
Actualment, la Guàrdia Urbana disposa de 584 vehicles motoritzats, 249 dels quals són elèctrics o híbrids no endollables, cosa que significa el 42,64% del total de la flota del cos. A més, aquest any s’hi incorporaran 36 vehicles totalment elèctrics (turismes i escúters) i es preveu substituir progressivament els quads tèrmics per quads elèctrics.
Aquesta renovació s’emmarca en l’objectiu de l’Ajuntament de Barcelona d’avançar cap a una mobilitat més sostenible fomentant l’ús de vehicles híbrids i elèctrics i reduint, així, les emissions de diòxid de carboni, el soroll i el consum energètic.