- He perdut un objecte o un document a Barcelona. Què puc fer?
Posa’t en contacte amb l‘Oficina de Troballes i demana-hi una cita. Hi ha dues vies per demanar-la:
-
- Seu electrònica, a través del tràmit “Cita prèvia amb l’Oficina de Troballes”.
- Telèfon gratuït 010 (o 931 537 010, si es truca fora de l’àrea metropolitana).
A l’oficina miraran si tenen l’objecte perdut. Tots els objectes o els documents que es lliuren a l’Oficina de Troballes es classifiquen i es documenten amb un etiquetatge intel·ligent.
A través dels canals de contacte amb l’Oficina de Troballes, també es pot cancel·lar o consultar la cita sol·licitada.
- He trobat unes ulleres, una cartera al carrer. On les puc deixar?
Les pots lliurar a l’Oficina de Troballes, sol·licitat-hi una cita per les dues vies esmentades anteriorment.
Una altra via per fer-hi arribar objectes perduts és lliurar-los a qualsevol dependència de la Guàrdia Urbana o a les patrulles del cos que siguin a la via pública.
- Quant de temps es guarden els objectes perduts a l’Oficina de Troballes?
Mentre s’espera que algú els reclami, els objectes i els documents perduts són custodiats durant un període de sis mesos al magatzem de l’oficina, tal com determina l’article 542-22 de la Llei 5/2006 del Codi civil de Catalunya.
Un cop transcorregut aquest termini i si ningú en reclama la propietat, la persona que va trobar l’objecte disposa de 30 dies per recuperar-lo. En aquest cas, aquesta persona ha de mostrar el rebut emès per l’oficina en el moment que hi va lliurar l’objecte.
- Qui pot recollir un objecte perdut a l’Oficina de Troballes?
La persona interessada o una persona que actuï en representació de la persona propietària o de la que va trobar l’objecte. En aquest cas, és necessari presentar una autorització signada.