Comencen les obres de millora als carrers d’Albert Llanas i de Miquel dels Sants Oliver, a Can Baró

16/11/2024 - 13:12

Les actuacions s'iniciaran dilluns, 25 de novembre, i es preveu que acabin al gener de 2026. Amb un pressupost de 2,52 milions d'euros, són finançades, en part, pel Pla de Barris de Can Baró i, en part, amb ingressos provinents del retorn social del Park Güell. Comportaran afectacions a la mobilitat.

L’objectiu és millorar l’accessibilitat i la mobilitat a peu dels dos carrers, que actualment tenen les voreres molt estretes, obstacles i desnivells. L’àmbit d’actuació del projecte suma una superfície de més de 5.900 m² entre tots dos vials, que són contigus i uneixen la carretera del Carmel amb la plaça de Sanllehy, al barri de Can Baró.

L’obra preveu mantenir l’actual configuració dels carrers, és a dir, mantenir les voreres en diferent nivell que la calçada, en gairebé tot el tram afectat per les obres amb dues petites excepcions: el tram del carrer de Miquel dels Sants Oliver entre els d’Anna Maria Matute i d’Albert Llanas, i l’espai que connecta amb el carrer Josep Yxart es faran en plataforma única per incrementar la seguretat a la sortida de l’escola bressol que hi ha a la cantonada. Els trams de plataforma única quedaran senyalitzats amb velocitat màxima 10km/h.

A la resta dels dos carrers, les voreres s’ampliaran per complir amb l’estàndard d’1,80 metres mínims d’amplada, i es renovaran amb panots, per donar continuïtat al paviment existent. A més a més, per afavorir el pas i regular la velocitat dels vehicles al llarg del carrer d’Albert Llanas, s’hi instal·laran diversos passos de vianants elevats.

Addicionalment, s’hi modificarà la configuració de l’estacionament.  Ara existeixen un total de 57 places d’àrea verda per a cotxes, i 49 places de moto, i amb l’actuació en quedaran 22 per a vehicles (17 + 5 que quedaran disponibles només fora de l’horari de càrrega i descàrrega) i 68 places per a motos.

La intervenció inclou el soterrament dels serveis, per eliminar els pals i el cablejat aeri, la qual cosa contribuirà a la millora substancial del paisatge urbà i de l’espai públic. També es rehabilitarà i substituirà la xarxa de clavegueram existent, es renovarà la xarxa d’enllumenat públic, s’actuarà en les baranes i els punts de protecció, es conservarà l’arbrat actual, i s’arranjaran les petites zones verdes de la zona.

Afectacions al trànsit

Es preveu que les obres durin fins al gener de 2026 i es dividiran en 10 fases. De moment, s’han definit les cinc primeres, fins al setembre de 2025:

  • Fase 1, carrer d’Albert Llanas entre el carrer de Miquel dels Sants Oliver fins a portal de l’edifici núm. 4: del 25 de novembre al 10 de febrer de 2025.
  • Fase 2, carrer d’Albert Llanas entre el portal de l’edifici núm. 4 i la cruïlla amb el carrer d’Ezequiel Boixet, aquesta inclosa: del 10 de febrer a l’11 d’abril de 2025.
  • Fase 3, carrer d’Albert Llanas entre la cruïlla amb el carrer d’Ezequiel Boixet i el gual de l’edifici núm. 10: del 14 d’abril al 28 de maig de 2025.
  • Fase 4, carrer d’Albert Llanas entre el gual de l’edifici núm. 10 i el gual banda mar de l’edifici núm. 20-12: del 29 de maig al 29 de juliol de 2025.
  • Fase 5, carrer d’Albert Llanas entre el gual banda mar i el gual banda muntanya de l’edifici núm. 20-12: del 30 de juliol a l’11 de setembre de 2025.

Durant aquestes cinc fases es retirarà tot el tram del cordó de serveis del carrer d’Albert Llanas. Els trams del carrer d’Albert Llanas entre la carretera del Carmel i l’obra, i de l’obra i el carrer de Miquel dels Sants Oliver quedaran en atzucac, amb accés exclusiu de veïnat i vehicles d’emergència. El desviament de trànsit recomanat és per: carretera del Carmel – carrer d’Ana Maria Matute Ausejo – carrer de Miquel dels Sants Oliver – carrer d’Albert Llanas.

Un cop superades les cinc primeres fases, se n’informarà de les cinc següents i de les afectacions que implicaran.