Barnacom i l’Ajuntament de Barcelona, amb el desenvolupament tècnic de Tiendeo i Manzaning, estan enllestint aquesta eina digital que permetrà als comerços donar a conèixer i vendre online els seus productes i serveis i esdevenir una solució per tal que els consumidors puguin fer la compra a les seves botigues de confiança sense haver de desplaçar-se, però mantenint la relació entre professional i client que caracteritza el comerç presencial de la ciutat. La iniciativa porta el nom de BCNMarket i serà la botiga online oficial per a tots els negocis de Barcelona. Ja es pot consultar aquí.
El projecte és un aparador que permetrà als establiments la venda tan física com on line dels seus productes, apropant-los als consumidors i oferint a les persones consumidores una alternativa local a les grans plataformes. Així, aquesta eina donarà als comerciants i als usuaris diferents opcions amb més o menys grau de digitalització del comerç:
- BCNMarket com aparador dels productes de l’establiment i comanda a través de WhatsApp
- Reserva de productes a BCNMarket, i pagament i recollida a botiga.
- Pay & collect: pagament a BCNMarket i recollida a botiga
- Pay & shipment: pagament a BCNMarket i enviament a domicili
- BCNMarket com a directori de productes linkats a la pàgina de la botiga en cas que ja en tingui, per tal de generar tràfic cap a la web de l’establiment.
Els comerciants que s’adhereixen ho poden fer amb dues modalitats: de manera gratuïta o pagant una quota de 8-12€ en funció de si és establiment associat a un eix comercial o associació comercial o no ho és. L’opció d’inscripció en què es paga ofereix la funcionalitat de venda on line, entrega a domicili, suport tècnic personalitzat per ajudar a gestionar el seu espai a la pàgina, i curació del contingut.
BCNMarket, doncs, es planteja com una plataforma oberta i col·laborativa entre els diferents establiments, que busca generar tràfic físic i on line als negocis de Barcelona, facilitar que el barceloní trobi resposta a les seves cerques en els comerços de la ciutat i esdevenir una alternativa als webs que només venen on line.