Així serà BCNMarket, la botiga en línia oficial de Barcelona per impulsar el comerç de proximitat

02/07/2021 - 12:10

Barcelona ultima el projecte de botiga on line bcnmarket.barcelona per al conjunt de comerços de la ciutat amb l’objectiu de fer el llançament comercial de la plataforma a la tardor. Fins al moment, s’han realitzat diferents proves a territoris limitats de la ciutat, la primera d’elles a l’Eix Comercial Sagrada Família (l’únic que pertany a la Fundació Barcelona Comerç i a Barcelona Oberta). Posteriorment, s’ha adreçat a diferents eixos comercials, fet que ha suposat la incorporació de prop d’un miler d’establiments comercials a la plataforma. Ara comença la fase en què els comerços del conjunt de la ciutat es poden inscriure a la plataforma. Aquesta fase d’adhesions de comerços finalitzarà a la tardor, quan es farà ja el llançament comercial per a la població en general.

Barnacom i l’Ajuntament de Barcelona, amb el desenvolupament tècnic de Tiendeo i Manzaning, estan enllestint aquesta eina digital que permetrà als comerços donar a conèixer i vendre online els seus productes i serveis i esdevenir una solució per tal que els consumidors puguin fer la compra a les seves botigues de confiança sense haver de desplaçar-se, però mantenint la relació entre professional i client que caracteritza el comerç presencial de la ciutat. La iniciativa porta el nom de BCNMarket i serà la botiga online oficial per a tots els negocis de Barcelona. Ja es pot consultar aquí.

El projecte és un aparador que permetrà als establiments la venda tan física com on line dels seus productes, apropant-los als consumidors i oferint a les persones consumidores una alternativa local a les grans plataformes. Així, aquesta eina donarà als comerciants i als usuaris diferents opcions amb més o menys grau de digitalització del comerç:

  1. BCNMarket com aparador dels productes de l’establiment i comanda a través de WhatsApp
  2. Reserva de productes a BCNMarket, i pagament i recollida a botiga.
  3. Pay & collect: pagament a BCNMarket i recollida a botiga
  4. Pay & shipment: pagament a BCNMarket i enviament a domicili
  5. BCNMarket com a directori de productes linkats a la pàgina de la botiga en cas que ja en tingui, per tal de generar tràfic cap a la web de l’establiment.

Els comerciants que s’adhereixen ho poden fer amb dues modalitats: de manera gratuïta o pagant una quota de 8-12€ en funció de si és establiment associat a un eix comercial o associació comercial o no ho és. L’opció d’inscripció en què es paga ofereix la funcionalitat de venda on line, entrega a domicili, suport tècnic personalitzat per ajudar a gestionar el seu espai a la pàgina, i curació del contingut.

BCNMarket, doncs, es planteja com una plataforma oberta i col·laborativa entre els diferents establiments, que busca generar tràfic físic i on line als negocis de Barcelona, facilitar que el barceloní trobi resposta a les seves cerques en els comerços de la ciutat i esdevenir una alternativa als webs que només venen on line.