D’altra banda, el nombre d’avisos que tenen a veure amb el manteniment de l’espai urbà, com, per exemple, l’estat de les papereres, les zones de gossos, els semàfors, les voreres o l’enllumenat, van pujar un 7%.
El sistema IRIS, que gestiona totes les comunicacions que rep el consistori per part de la ciutadania, el veïnat de Barcelona o les persones que passen per la ciutat, va rebre 350.573 avisos, un 9% menys que l’any 2022, d’aproximadament 150.000 persones diferents. És a dir, actualment s’estan gestionant uns 960 avisos al dia, davant dels 1.050 de l’any passat.
El canal més utilitzat per la ciutadania per comunicar una incidència continua sent el telefònic, a través del 010 o el telèfon del civisme (900 226 226), amb gairebé un 40% de les comunicacions rebudes, seguit de l‘atenció en línia, que agrupa un 37% dels avisos, i l’aplicació “Barcelona a la butxaca”, que rep el 19% de les comunicacions.
Satisfacció amb la resolució dels problemes
Mitjançant enquestes telefòniques, les persones usuàries han puntuat amb un 8 de nota mitjana la seva satisfacció amb la resolució d’un problema. El tancament de les incidències s’ha fet en uns set dies de mitjana.