Balanç del dispositiu electoral a Horta-Guinardó

15/02/2021 - 13:29

Les eleccions al Parlament del Catalunya del passat diumenge 14 de febrer han comptat amb un dispositiu especial, marcat per la pandèmia de la covid-19.

A Horta-Guinardó també s’han intensificat els esforços per assegurar les condicions necessàries de seguretat i prevenció perquè les votacions transcorreguessin amb normalitat. Al districte hi ha hagut 123.541 persones convocades a les urnes, i 47 col·legis electorals (18 més que a les eleccions generals del 2019) que han acollit un total de 241 meses (92 més que al 2019). D’aquesta manera, amb la redistribució que s’ha dut a terme, cap mesa no ha superat els 800 electors.

Durant el mes de novembre i la primera setmana de desembre, dos responsables del Districte van participar en l’elaboració de plànols de distribució de les meses, que en la majoria de casos es van dibuixar sobre plànols subministrats pel Consorci Educació, l’IMEB o el departament d’Obres del Districte. El departament d’Obres i Manteniment del Districte ha hagut de fer visites en dues setmanes als 44 equipaments del districte per comprovar la distribució inicialment dibuixada i modificar-la en cas de no ser l’adequada.

D’altra banda, el departament de Recursos Interns ha fet les gestions de coordinació de la neteja i distribució de material higiènic i papereres amb tapa, assumint, a part de la neteja dels equipaments propis, també la dels centres privats: abans, durant i després del dia de les eleccions. Per això ha estat necessari disposar d’un centenar de persones encarregades de la neteja, per poder establir dos torns de reforç el dia de les eleccions. També s’ha vetllat perquè quedés cobert el servei de consergeria per la obertura i tancament dels edificis.

Paral·lelament, s’han designat dos coordinadors a cada Districte per posar-se en contacte amb les persones responsables dels col·legis electorals per a qualsevol assumpte relacionat amb la logística i la infraestructura, el lliurament d’equips de protecció, els horaris de visites dels locals dels equipaments i, contestant a través del correu i el telèfon totes les incidències.

A més, s’ha realitzat una borsa de voluntaris higiènics que s’han assignat als diferents col·legis, un responsable per equipament i personal de suport en funció del nombre de meses ubicades als diferents locals electorals, essent un total de 104 persones destinades a Horta-Guinardó.

A part de les tasques de coordinació i consultes, i de les pròpies de la jornada electoral per a qualsevol incidència, els coordinadors han estat encarregats de:

Enviar els plànols definitius de distribució de meses als contactes dels centres

Trucar un per un als voluntaris per confirmar que hi assistiran i, si no, canviar-los

Enviar instruccions i plànols a tots els voluntaris confirmats

D’altra banda, al CEM Carmel, poliesportiu del districte on s’ha ubicat un total de 17 meses, s’ha contractat un servei de bus llançadora i d’agents cívics per reforçar la mobilitat de tot l’electorat que votava en aquest equipament.

El personal de la Guardia Urbana ha estat l’encarregat de recollir les actes i vots de totes les Meses Electorals, centralitzar-les a les comissaries de cada Districte i portar-les a la Ciutat de la Justícia.