Els controls de velocitat s’establiran preferentment a les vies de la ciutat on s’han produït sinistres per aquesta causa i a les zones on s’han detectat problemes específics relacionats amb l’excés de velocitat, tant a les rondes com a les vies urbanes.
Hi haurà unitats mobilitzades en zones 30, zones de prioritat invertida i vies de plataforma única, s’utilitzaran diferents equips de radars, i l’actuació operativa es completarà amb missatges de conscienciació als panells informatius de la xarxa viària.
L’objectiu del dispositiu és reduir els sinistres i els resultats lesius de les persones afectades, ja que la velocitat és un dels factors concurrents més habitual en els sinistres de trànsit. Segons l’últim balanç de sinistralitat, el 2023 aquest factor va ser la tercera causa indirecta que va causar més sinistres de trànsit, tot i que es va reduir respecte al 2022.
La millora de la seguretat viària s’emmarca en els eixos estratègics del Pla de mobilitat urbana vigent. Les víctimes dels sinistres de trànsit són evitables, n’hem de prendre consciència perquè tots els efectius s’impliquin cada vegada més a aconseguir arribar als objectius de reduir un 50% el nombre de lesionats greus i morts, tal com indica l’Estratègia de seguretat viària 2030, amb l’horitzó de zero víctimes mortals l’any 2050.