Es posarà una atenció especial a l’ús del casc protector, tant de la persona conductora com de l’acompanyant, així com a la documentació dels conductors i dels vehicles. També se sancionaran conductes relacionades amb distraccions de diferents tipus, girs indeguts, no respectar els semàfors o qualsevol altra conducta circulatòria manifestament temerària.
Els objectius generals del dispositiu són el compliment de les condicions de circulació d’aquests vehicles, per tal de reduir tant el nombre de sinistres com el de víctimes, així com la gravetat de les lesions ocasionades.
Els usuaris i usuàries de motocicletes són el col·lectiu amb més risc de patir un sinistre de trànsit a la xarxa viària de Barcelona. Segons el darrer balanç de sinistralitat, el 2023 gairebé la meitat de les persones que van perdre la vida en sinistres de trànsit, 9 de 20, eren conductors o conductores de motocicletes i ciclomotors. També van ser els que van patir més lesions de gravetat, tant dels i les qui conduïen com dels passatgers i passatgeres.
Les víctimes dels sinistres de trànsit són evitables, n’hem de prendre consciència perquè tots els efectius s’impliquin cada vegada més a aconseguir arribar als objectius de reduir un 50% el nombre de lesionats greus i morts, tal com indica l’Estratègia de seguretat viària 2030, amb l’horitzó de zero víctimes mortals l’any 2050.