La Clota Cotreball surt al carrer

22/10/2021 - 13:01

La Clota Cotreball surt al carrer durant les Festes de Comerç i Entitats del Carmel, la Teixonera i Sant Genís dels Agudells.

La Clota Cotreball surt al carrer, de la mà de la Federació de Comerciants dels Tres Turons i l’Associació de Comerciants de Sant Genís dels Agudells, amb el muntatge d’un stand propi durant les Festes de Comerç i Entitats organitzades els dies 18 de setembre i 2 d’octubre; una primera oportunitat d’explicar i mostrar als i a les veïnes del nostre entorn el projecte del Cotreball, quins professionals en formen part i la funció del retorn social.

L’acostament i suport al comerç –sobretot al petit comerç- ha estat un dels objectius del Cotreball des de que la pandèmia va impactar sobre el sector. La iniciativa de la campanya de Sant Jordi d’aquest diada per fomentar el consum local als barris d’Horta i de La Clota va ser el tret de sortida per a la participació en d’altres campanyes de districte i en projectes de ciutat com  Comerç A Punt o  BcnMarket. I d’aquesta participació ha afavorit la presència i visibilització del projecte en les últimes fires del districte.

Aquestes i d’altres accions sobretot han permès a la comunitat de La Clota trepitjar territori i connectar amb la gent: com quan les fotògrafes Uzomaka Onyejiaka i Sarah Kusnadi van entrar al Mercat Municipal del Carmel per a un shooting fotogràfic i van captar l’essència de les parades, els colors vius dels productes i la simpatia de clients i paradistes; o com quan el projecte Nanoescopista va realitzar el taller Atomitza’t a peu de carrer pel Dia Sense Cotxes envoltat d’un grup d’adolescents; o com quan els membres del projecte Cèrcols van asseure’s amb els nens que passaven per la fira de comerç i els van sorprendre amb activitats de respecte a la natura.

I si bé la dinamització socioeconòmica d’Horta-Guinardó és l’eix vertebrador sobre el qual treballa el projecte de La Clota Cotreball, a vegades les accions de retorn social poden generar un impacte que, fins i tot, vagi més enllà de les nostres fronteres. Un exemple n’és la campanya de crowfounding que el projecte Coloma&Armengol ha creat a petició de l’Associació Sàhara Horta, “Un ordinador per a cada escola als Campaments de Refugiats Saharauis” (amb la cooperació de la dissenyadora de Tlön Planet Bags). A canvi, l’entitat ha permès que La Clota Cotreball expliqués el seu projecte en una conferència de presentació de la campanya.

El tercer trimestre de l’any deixa, així, un balanç de 17 retorns sol·licitats, 17 d’acordats (amb 236,5 hores compromeses) i 16 de finalitzats (amb 324,5 hores executades).

Però aquesta tasca no seria possible sense l’aportació dels projectes residents al Cotreball, que contínuament es va renovant per donar resposta a les necessitats del territori. Així, ja hi ha 38 persones cotreballadores de 29 projectes diferents. Les últimes incorporacions són la Lucía Serrano (autora i il·lustradora de Literatura Infantil i Juvenil) i l’Antonio Lama de PatrocinaM (impulsor d’una plataforma que posa en contacte marques i projectes que busquen i/o volen patrocini). I tu, vols formar part d’aquesta comunitat? Escriu a laclotaespaicotreball@bcn.cat i explica’ns la teva idea de negoci.