La T-16 només estarà disponible amb T-mobilitat a partir del 16 de gener de 2024

12/12/2023 - 14:20

Aquest serà el primer títol que ja no serà admès pel sistema de validadores amb el format antic.

A partir del proper 16 de gener, només serà possible accedir a la xarxa de transport públic amb la T-16 amb el sistema T-mobilitat sense contacte. L’antiga targeta T-16 amb sistema magnètic ja no serà acceptada per les validadores d’accés a partir del dia 16.

Actualment, ja es fan entre 250.000 i 300.000 viatges en dia feiner amb el títol T-16 en format T-mobilitat. Només un 1% de les validacions amb la T-16 es fan amb el sistema magnètic.

La nova targeta és molt més duradora i resistent i ja no serà necessari renovar-la cada dos anys, només s’haurà de renovar en cas de que es perdi o es faci malbé. A més, el preu del duplicat es redueix dels 35 als 4,5 euros, equivalent a qualsevol altre títol de la T-mobilitat.

Una transició progressiva i sense gestions per a les famílies

Aquesta serà la primera targeta que deixarà de ser admesa en format magnètic. Per assegurar una transició sense afectacions per a les famílies, les targetes T-16 s’han anat renovant gradualment: les famílies han anat passant a la T-mobilitat sense efectuar cap gestió i han rebut el nou format al domicili durant el darrer any i mig.

Durant els darrers mesos, l’ATM, a través del Centre T-mobilitat, ha tractat de contactar en diferents ocasions a través de correu electrònic i SMS amb aquest col·lectiu que encara no havia rebut la seva T-16 en T-mobilitat per algun motiu, com ara canvis de domicili o entregues fallides.

En aquesta recta final abans de l’apagada de les targetes antigues, l’ATM fa una crida a aquelles famílies que encara no han recollit el nou format perquè contactin amb els canals d’atenció i informació de T-mobilitat al més aviat possible.

Canals d’atenció T-16 de la T-mobilitat

Twitter: ens trobaràs al canal @T_mobilitat.
Telegram: fes-nos arribar els teus dubtes a T-mobilitat Atenció.
Telèfon gratuït: t’atenem per telèfon al 900 928 900.
Formulari de contacte a través del portal web de T-mobilitat.
Presencial: es recomana sol·licitar una cita prèvia per venir al Centre d’atenció i informació de la T-mobilitat https://t-mobilitat.atm.cat/web/t-mobilitat/atencio-i-ajuda/xarxa-de-punts-d-atencio-i-informacio, a l’avinguda de la Granvia de L’Hospitalet, 16-20.
Portal web específic de TMB.

Nous punts de gestió presencials de la T-16 amb la T-mobilitat

La gestió de la targeta T-16 deixa de ser únicament digital com era abans i ja es pot fer presencialment en una desena de punts de la xarxa on es poden fer bescanvis i duplicats. Pel que fa a les noves altes, aquestes es poden tramitar presencialment al Centre d’atenció i informació de la T-mobilitat.

Quan la persona usuària de T-16 faci 16 anys, podrà seguir utilitzant la targeta fins al 31 de desembre d’aquell mateix any. Després, la targeta deixarà de funcionar i la persona haurà de sol·licitar una targeta T-mobilitat general, ja que el suport T-16 és exclusiu per al títol bonificat.

Per a informació més completa i altres dubtes, consultar l’apartat web T-mobilitat.cat/T-16.

Font: ATM