Amb l’objectiu d’avançar cap a un model de turisme sostenible i amb impacte positiu per a l’entorn, el Park Güell de Barcelona posa a la venda les entrades només via online, a partir de l’1 de juliol.
Amb aquesta mesura, el parc garanteix un accés fluid a l’espai gestionat per franges horàries, amb visites programades, i ajuda a limitar-ne l’accés. La iniciativa garanteix la convivència entre les visites al recinte i els usos veïnals i escolars i restringeix les afectacions del turisme a l’entorn.
Aquesta acció forma part del Pla de Gestió dels Espais de Gran Afluència (EGA) de l’Ajuntament de Barcelona. El 2020, Barcelona de Serveis Municipals, l’empresa municipal que gestiona el parc, ja va reduir l’aforament màxim anual dels 9 milions de visitants estimats en aquell moment als 4,5 milions actuals.
Campanya de comunicació
Per comunicar-ho, s’ha iniciat una campanya dirigida als visitants que es pot veure a espais estratègics de Barcelona, com la xarxa de transports públics, a les terminals de l’Aeroport de Barcelona o a diferents hotels de la ciutat.
Des de fa anys, el Park Güell promou la venda online anticipada, a través del seu web, i també informa de la disponibilitat d’entrades en temps real a través dels seus canals oficials i de col·laboracions amb entitats com TMB, Consorci Turisme de Barcelona i el Gremi d’Hotels de Barcelona.