Lectura telemàtica del Decàleg dels Infants d'Horta-Guinardó

12/03/2021 - 10:12

Arran del Pregó de les Festes de Santa Eulàlia, l'alumnat de l'Escola Mare de Déu de Montserrat ha pogut reflexionar sobre la salvaguarda dels seus drets en temps de pandèmia. El resultat té forma de Decàleg, el qual es farà públic en una trobada amb representants del Districte d'Horta-Guinardó. L'acte es farà dilluns 15 de març i es podrà seguir en directe per streaming.

Durant les darreres setmanes, els nens i les nenes de l’Escola Mare de Déu de Montserrat han reflexionat sobre els drets dels infants en temps de pandèmia. Han parlat de confinament, del retorn a les aules i de tot allò après durant els darrers mesos i, amb tot aquest treball han detectat que hi ha drets que no s’han pogut respectar prou.

Les propostes de millora les han escrit en un manifest, anomenat el Decàleg dels Infants d’Horta-Guinardó, una activitat emmarcada en el programa educatiu El Pregó dels Infants de les Festes de Santa Eulàlia i que enguany porta per lema “Els nens i nenes no s’aturen”.

Enguany, el tradicional acte de la Lectura del Decàleg passa a ser virtual i el manifest arribarà en format vídeo, prèviament enregistrat. L’acte es farà el dilluns 15 de març a partir de les 10 h al Centre Cívic Guinardó, amb la presència del conseller d’Educació del Districte, Pablo Ramos. La trobada es podrà seguir en directe per streaming.

Al llarg de l’acte, els representants polítics donaran resposta al Decàleg d’enguany així com a les preguntes que se’ls formuli. A més, donaran compte de les propostes recollides al Decàleg de l’any passat. L’acte estarà conduït pel personatge de la ‘Super Laia’.

El Pregó dels Infants

La Lectura del Decàleg als Districtes s’emmarca en el programa educatiu El Pregó dels Infants de les Festes de Santa Eulàlia, liderat per l’Ajuntament de Barcelona i adreçat als nens i nenes de 3r, 4t, 5è i 6è de primària, per fomentar la promoció i la difusió dels drets dels infants i el reconeixement dels nens i nenes com a ciutadans i ciutadanes de ple dret, tal com ho recull la Convenció sobre els drets dels infants.

El treball que es fa a les aules durant diversos mesos estimula la participació i la col·laboració dels nens i nenes, i és una forma d‘acostar-los al coneixement de les institucions de la ciutat.

El programa compta amb diverses fases: