En els propers mesos es triplicaran els recursos dedicats a la inspecció del servei de neteja i recollida de residus, passant de les 600 inspeccions setmanals del servei actuals fins a les 1.800 que inclouran sanció en cas que es detecti algun incompliment del servei.
S’inicia ara la tramitació d’aquest reforç que permetrà augmentar el pressupost dels 1,2 milions d’euros anuals actuals fins als 2,2 milions. Es farà un salt qualitatiu tecnològic per poder automatitzar molts processos i així poder tenir una gestió d’incidències pràcticament a temps real. L’objectiu d’augmentar el control és que millori la qualitat del servei i asseguri la màxima prestació del contracte.
Intervenció ràpida als barris
A partir d’ara, les brigades de barri orientaran l’activitat a atendre avisos i peticions de neteja que faci la ciutadania. D’aquesta manera, es podran detectar i solucionar molt ràpidament desajustos que es puguin produir fruit de diferents casuístiques. En total aquest servei es reforça amb 9 equips, 18 persones, que se sumen a les 50 que ja conformen el servei.
De fet, aquestes últimes setmanes s’han començat a implementar ja alguns reforços per poder adaptar el servei a les dinàmiques de l’època estival:
- Més neteja on es concentren més persones, com poden ser els espais d’estada als barris, les places i els parcs i jardins d’arreu de la ciutat. Un total de 21 equips i 37 persones se sumen als equips ordinaris per desenvolupar aquestes tasques.
- Neteja a la zona litoral i les platges, amb un total de 51 persones distribuïdes en 29 equips de treball en torn de matí, tarda i nit que condicionen les platges i l’espai de passeig fins al 30 de setembre.
- Per evitar els inconvenients que genera l’acumulació de residus a les zones de contenidors, s’ha ampliat el nombre d’operaris i operàries que en netegen els voltants, són un total de 13 equips i 21 persones.
- També s’amplia l’ús d’aigua freàtica al carrers, amb 14 equips i 18 persones.
Millores introduïdes durant la fase de desplegament
Des de la posada en marxa del nou contracte de neteja i recollida de residus, ja s’han reforçat alguns aspectes com la neteja dels contenidors, el fregat de paviments, el buidat de papereres, les noves ubicacions i distribució de contenidors i també l’augment de l’aigua en les tasques de neteja dels carrers.
A més també s’ha intensificat la comunicació cap a la ciutadania per evitar l’abandonament de residus i el mal ús de contenidors, i també s’ha reforçat l’equip informatiu per a comerços i entitats dels barris.
El contracte de neteja de Barcelona compta amb un total de 4.400 treballadors i treballadores i un import de gairebé 300 milions d’euros anuals. També compta amb una de les flotes més avançades tecnològicament dins del sector i amb el 66% de la flota de vehicles electrificada.