El programa més destacat que s’impulsarà és l’anomenat “Viu la vela”, per introduir aquest esport entre els més joves de la ciutat. S’hi aportarà un milió d’euros i es preveu que 17.000 alumnes de sisè de primària dels 359 centres educatius de la ciutat visitin alguna de les escoles de vela que hi ha. La iniciativa s’emmarca en l’impuls de l’economia blava a la ciutat, per promoure el litoral barceloní com un escenari habitual, segur i atractiu per a la pràctica de la vela.
Els altres projectes finançats amb la partida aprovada avui a la Comissió de Govern són els següents:
- Presència a la fira Integrated Systems Europe (ISE2024), amb Barcelona Activa i el Clúster Audiovisual Català, amb un estand d’uns 250 metres quadrats per reivindicar la indústria creativa del sector audiovisual de la ciutat. L’aportació de l’IEETT serà de 484.000 euros.
- “Barcelona viu el Dakar”, un projecte que recupera els vincles de la ciutat amb el Ral·li Dakar aprofitant que al desembre el port de Barcelona serà el punt d’embarcament dels vehicles que participaran en l’edició del 2024. L’aportació serà de 150.000 euros.
- Promoció del turisme blau, en el marc de la celebració de la Copa Amèrica de Vela, s’organitzaran una sèrie d’accions per donar suport a la Fundació Barcelona Capital Nàutica (FBCN). S’hi destinaran 4,93 milions d’euros per contribuir a la promoció de l’esport nàutic, de l’economia blava i de la cultura de mar.
- Conceptualització i disseny de la campanya de promoció estratègica internacional de turisme, amb impacte en els segments i mercats que contribueixin a un model turístic basat en els atributs i interessos de la ciutat, com són la sostenibilitat, la mobilitat sostenible, l’arquitectura innovadora, l’excel·lència gastronòmica i el compromís amb les persones. L’aportació serà de 150.000 euros.
- Beat Barcelona. L’espai municipal situat a l’interior del recinte del Mobile World Congress (MWC) tornarà a mostrar als 100.000 visitants professionals del saló els atractius de la gastronomia, els festivals i la tecnologia de la ciutat. L’aportació serà de 350.000 euros.
- “Celebrem el 25è aniversari d’ArticketBCN”, una campanya de comunicació per donar a conèixer aquesta eina que promou l’oferta de sis dels museus d’art més importants de Barcelona, com són el Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC), el Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA), la Fundació Joan Miró, el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB), la Fundació Antoni Tàpies i el Museu Picasso. L’IEET aportarà a aquesta campanya 185.000 euros.
- El projecte “Plaça de Barcelona”, que consisteix en el disseny d’una exposició itinerant que reivindiqui la marca Barcelona. Es tracta d’una estructura hexagonal de fusta i metall que integrarà pantalles de 360 graus, una experiència de realitat virtual i una experiència interactiva. Rebrà 471.500 euros provinents de l’IEET.
Creixen els ingressos derivats del turisme
El 2024 es preveu ingressar als fons municipals al voltant de vint milions d’euros provinents de l’IEET, que s’afegiran als provinents del recàrrec municipal específic de la ciutat instaurat a partir de l’any 2022. La fiscalitat derivada del turisme es convertirà en el tercer ingrés municipal, amb una recaptació pròxima als cent milions d’euros anuals.
Al marge dels vuit projectes acordats, ara també es beneficiaran d’aquesta fiscalitat, per exemple, el Pla Clima Escola BCN, anunciat recentment, que preveu la climatització de 170 centres educatius de la ciutat entre l’any 2024 i el 2029.