Endolla Barcelona, ha iniciat proves amb un punt de càrrega mòbil i un de producció econòmica i de fàcil manteniment. Les dues solucions tecnològiques s’han escollit a través del programa InnovAcció 2030 i s’estan posant a prova a l’aparcament BSM Plaça Navas, al barri del Poble-sec, amb un pressupost total de 160.000 euros.
Un punt de càrrega que es desplaça per l’aparcament
Un dels prototips que s’estan testejant és el ZiGGY, un punt de càrrega mòbil i robòtic per a vehicles elèctrics pensat per a les càrregues en aparcaments. L’ha desenvolupat EV Safe Charge, una start-up californiana que ofereix solucions per a la càrrega ràpida de vehicles.
El dispositiu té capacitat per desplaçar-se per un aparcament, donant cobertura a diverses places. Una solució que permetrà donar un ús flexible a les places de rotació.
Un punt de càrrega de producció econòmica i fàcil manteniment
L’altre prototip que s’està provant és un punt de càrrega per a vehicles elèctrics concebut i dissenyat per tal que la seva producció a gran escala sigui econòmica i el seu manteniment sigui el més senzill possible, amb l’objectiu d’aconseguir una infraestructura de càrrega de fàcil producció i usabilitat que pugui accelerar l’expansió del vehicle elèctric a la ciutat.
El prototip l’ha desenvolupat teknoCEA, una spin-off catalana de la Universitat Politècnica de Catalunya – BarcelonaTech (UPC) que ofereix solucions en l’àmbit de l’energia elèctrica.Com en el cas del punt robòtic i mòbil, la prova s’està fent amb un grup reduït de persones usuàries d’Endolla Barcelona.