Resum trimestral de la Clota Cotreball

28/07/2022 - 09:43

En aquests temps en què l’impacte de la guerra i la temuda inflació creen incertesa, La Clota Cotreball continua donant la benvinguda a nous projectes, a entitats, al veïnat, per tal de promoure l’activitat econòmica i social del territori.

S’han incorporat 16 persones cotreballadores corresponents a nou projectes (Vidalii, Billie Jeans Ecoclothing, Amorfino Studio, StoryTala, Faro Music, Kedu, Vitaljobs, Silvia Martínez Photography i Queralt Badia). S’han sumat tres persones més en pràctiques que donen suport a les empreses allotjades. A més, s’ha introduït una nova figura, la del projecte col·laborador, amb l’objectiu de recuperar iniciatives que, per motius personals, havien marxat del cotreball i que necessiten novament i de forma puntual els serveis que aquest ofereix a canvi d’unes hores de retorn social. Com és el cas d’Ecoediciones, la promotora de la qual ha tornat acompanyada, amb idees fresques i ganes de tirar endavant; aquí ha recobrat velles amistats i n’ha iniciat de noves.

Els Fòrums, espais de trobada del col·lectiu cotreballador de La Clota, són l’indret ideal per relacionar-se, per fer networking, per a la integració dels projectes nouvinguts. Amb l’arribada de noves cares, ha augmentat la participació activa de les persones usuàries, animant altra vegada aquestes jornades. CorAvant, fundació convidada el mes d’abril, ha compartit l’experiència del viatge que va organitzar a Cracòvia per recollir i portar a Catalunya persones refugiades d’Ucraïna, propiciant així noves connexions entre la comunitat i l’entitat.

La importància d’enfortir la relació amb el teixit social, més enllà del retorn social, és una constant de La Clota Cotreball. D’aquí que s’incentivin les activitats per fer xarxa. Com la de la impulsora del projecte Vidalii amb diferents Casals de Gent Gran del Districte o la de les integrants d’Empoderamovimiento amb membres de Serveis Socials i d’APC Vall d’Hebron per possibilitar sinergies.

En aquesta línia, l’organització de La Clota Market el dia 7 de maig, amb Fundació Ared i l’Associació Dona Cançó, ha estat una bona oportunitat per treballar conjuntament amb diverses entitats i promoure un projecte comunitari comú, en aquest cas, a l’entorn del sector del tèxtil, fomentant el talent femení de les emprenedores de confecció i el consum local de moda artesanal, sostenible i de proximitat. Sens dubte, també, una bona ocasió per obrir les portes al veïnat i donar a conèixer l’espai i els projectes que s’hi allotgen.

Respecte al retorn social, el segon trimestre de l’any ha deixat un balanç de 26 retorns acordats, 30 de finalitzats i 584 hores executades. Alguns d’ells relacionats amb La Clota  Market, com l’elaboració dels elements de l’escenari per part de Billie Jeans, la performance de Lapsos Lab, les gravacions i shootings de PatrocinaM, The Food Fill i Silvia Martínez Photography (que van donar peu a un vídeo resum de l’acte editat per Kinothèque) o el photocall de la Sarah Kusnadi (per immortalitzar el pas de les persones al Market).

Finalment, destacar el servei presencial que reben els membres de La Clota Cotreball de forma personalitzada per part d’un assessor de Barcelona Activa per orientar-los i acompanyar-los en el procés de desenvolupament dels seus projectes –sense desplaçaments, directament a l’equipament- un cop al mes. Un servei que es va iniciar a finals de l’any passat i s’està consolidant com un recurs més per a la comunitat emprenedora.