Amb les obres s’instal·larà una tanca de 2 metres d’alçada que consisteix en barres massisses d’acer, de 3 centímetres de diàmetre, clavades al terreny de la muntanya sense afectar ni a les arrels dels arbres ni a les restes arqueològiques. També s’ha optat per afegir un tancament a l’entorn de les restes de barraques de la vessant sud, que són les que, a causa de la fragilitat dels materials, estan sent més malmeses.
El tancament permetrà mantenir els accessos des dels diferents fronts del Turó de la Rovira i crear un recorregut extern a la nova tanca que enllaça amb aquests accessos, consolidant així un anell de connexió des de fora de la tanca. Aquest itinerari exterior estarà sempre obert, de manera independent als horaris de tancament de l’interior de l’àmbit. Es pretén que l’accessibilitat a la bateria antiaèria sigui la mateixa que l’actual, excepte en els moments en els quals es tanquen les portes del recinte museogràfic. En total es defineixen 6 portes d’accés a l’interior de la bateria antiaèria situades als punts següents:
- Carrer Marià Labèrnia
- Carrer Labèrnia, escales cap a la residencia d’oficials
- Vessant sud, accés al mirador
- Vessant sud, accés cap al dipòsit d’aigua
- Camí Oest, accés cap a la vessant nord
- Vessant Nord, accés cap al centre d’informació del MUHBA
El projecte també inclou la replantació de la vegetació arbustiva i d’arbrat que pugui quedar afectat per les obres. La replantació es farà amb especies pròpies de lloc i que requereixin poc manteniment.
En paral·lel al tancament, aquest mes de novembre també s’han iniciat els treballs del projecte d’arranjament del camí que s’ha fet amb l’objectiu de donar continuïtat al recorregut del perímetre exterior de la bateria antiaèria, fent una intervenció d’arranjament i connexió dels camins existents, al costat nord-oest del turó. Les obres impliquen la construcció d’un nou camí que connectarà dos camins existents el camí oest i el camí de la vessant nord. El primer tram del camí consisteix en un camí adaptat a la topografia del lloc amb una pendent mitjana del 10%. El segon tram inclourà escales, ja que cal salvar un fort desnivell. El nou itinerari disposarà d’enllumenat amb balises.
El març del 2011 es va inaugurar l’espai patrimonial del Turó de la Rovira, que va significar l’arranjament i l’actuació patrimonial en un indret de la ciutat, fins llavors força degradat, aïllat i desconegut, on es conservaven les restes d’una bateria antiaèria que va defensar Barcelona dels atacs de l’aviació durant la Guerra Civil, així com les traces del nucli barraquista del barri dels Canons, que va perdurar fins l’any 1990. Actualment el Turó de la Rovira constitueix un mirador de Barcelona que ha estat un veritable eco de la trajectòria de la plana de la ciutat.