Aquestes subvencions per impulsar la transformació i digitalització, formen part del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinacions que també financen els Fons Next Generation europeus. La convocatòria s’adreça a sectors com l’allotjament, les agències de viatges, les guies, les experiències turístiques, el turisme de congressos anomenat MICE, el transport, el comerç, la restauració o bé el patrimoni i la cultura.
Tres modalitats de subvencions
Hi ha tres modalitats de subvencions:
- La primera, dotada amb un milió d’euros, és per a projectes de digitalització de la comercialització, com el desenvolupament o la integració en canals de venda digitals.
- La segona, dotada amb un milió d’euros, s’adreça a la creació d’eines i actius digitals de suport per donar suport al posicionament global de la destinació turística Barcelona, creant valor afegit.
- La tercera de les modalitats, dotada de 500.000 euros, està dirigida a actuacions a través de la tecnologia i la sostenibilitat, que millorin la competitivitat i l’eficiència de les empreses a l’hora d’operar i que les seves accions encaixin en l’activitat de la ciutat.
La convocatòria vol promoure projectes que fomentin la desconcentració territorial de l’activitat turística, posar en valor nous continguts que estiguin basats en els valors diferencials de Barcelona com a destinació, així com potenciar la digitalització integral de l’activitat i promoció turística.