Amb el lema “A Barcelona els infants no esteu sols”, aquesta setmana ha començat una nova edició del Cicle de Cinema dels Drets dels Infants als centres educatius de la ciutat, amb l’objectiu de convidar els nens i nenes a reflexionar sobre la soledat no volguda i facilitar eines i propostes per combatre-la.
Diumenge, 11 d’abril, comencen les sessions gratuïtes per a famílies i adolescents als Cinemes Girona, les quals es repetiran cada diumenge fins al 2 de maig.
Cinema en família
Ploey: mai volaràs sol: 11 i 25 d’abril, a les 11.00 hores.
La pel·lícula inaugural del cicle, recomanada per a infants a partir de 4 o 5 anys, tracta d’un petit corriol que no aprèn a volar a temps i ha de sobreviure a l’hivern àrtic. Fa referència al dret dels infants a rebre protecció davant situacions de desemparament i contra l’aïllament i la soledat no volguda.
L’extraordinari viatge de T. S. Spivet: 18 d’abril i 2 de maig, a les 11.00 hores.
Film recomanat a partir de 8 anys, sobre un nen de 10 anys superdotat en ciència i la seva peculiar família. Emana valors relacionats amb el dret dels infants a l’amor i l’atenció dels seus progenitors i a la comprensió i respecte de les seves aptituds i capacitats.
Cinema per a adolescents
Un monstruo viene a verme: 25 d’abril, a les 11.30 hores.
La sessió adreçada al públic adolescent d’aquesta edició del Cicle de Cinema dels Drets dels Infants és la multipremiada pel·lícula de Juan Antonio Bayona, en què el jove protagonista compta amb l’ajuda d’un monstre imaginari per endinsar-se en els seus sentiments. El film tracta drets dels nens i nenes com a l’acompanyament en circumstàncies difícils i a la protecció institucional quan són víctimes de bullying.
El cicle, que ofereix també una sessió per a entitats del lleure educatiu, el 16 d’abril, és un programa iniciat l’any 2000 que pretén potenciar la reflexió sobre els drets i deures individuals i col·lectius dels infants, a partir del treball al voltant d’una selecció de pel·lícules. Des de fa 12 anys, el projecte s’obre a totes les famílies de la ciutat, amb una proposta que combina lleure, diàleg i aprenentatge.