Dins del pla que l’Ajuntament de Barcelona va posar en marxa a final del mes de juliol d’enguany, un centenar de persones s’han dedicat a controlar que les empreses adjudicatàries de neteja prestin els serveis de forma correcta.
Els principals incompliments detectats són equips no trobats, canvis en el tractament de la neteja o falta de treballadors, a més de contenidors desbordats. També s’han detectat infraccions en la gestió de residus dels comerços.
Un espai públic de qualitat
El reforç del servei de neteja ha inclòs un increment dels operatius, amb un total de 66 equips i 105 persones. S’ha intensificat l’eliminació de pintades, amb l’actuació sobre 39.000 metres quadrats a la ciutat, dels quals, 1.018 m2 corresponen a les 739 actuacions practicades al districte de Sarrià – Sant Gervasi, en aquest sentit.
També s’ha establert un garbellat mecànic addicional cada dia a les platges, i s’han efectuat actuacions de manteniment en 34.400 metres quadrats de paviment.
Per pal·liar els efectes de la sequera en el verd s’ha incrementat el reg manual, s’han revisat 18.500 escocells, un 56% més que a l’estiu anterior, i s’han reposat jardineres dels entorns escolars.
Més agents al carrer per a una millor convivència
La incorporació diària d’un centenar d’agents de la Guàrdia Urbana als efectius habituals al carrer ha permès impulsar les sancions per actes incívics, que han crescut respecte del juliol i de l’agost del 2022:
- Consum d’alcohol: un 36% més.
- Necessitats fisiològiques: un 19% més.
- Pintades: un 96% més.
- Llençar residus al carrer: un 24% més.
La primera fase del #PlaEndreça s’allargarà fins a l’octubre amb actuacions als parcs, jardins i verd, el control a l’espai públic i l’increment d’informació als barris.
Comuniqueu les incidències al telèfon 010, al web de Cuidem Barcelona i a l’app “Barcelona a la butxaca”.