El comerç de Barcelona és una de les línies estratègiques de treball de l’Ajuntament de Barcelona. Per això, durant tot l’any, la Direcció de Comerç, Restauració i Consum de l’Ajuntament de Barcelona impulsa, també a través de Barcelona Activa, serveis i programes que ajuden a millorar els negocis de la ciutat, a afavorir-ne el relleu generacional i a acompanyar-los a l’hora de fer el salt al món digital, entre altres. Per tal de donar-los a conèixer al sector, l’Ajuntament de Barcelona ha presentat aquest mes de maig la darrera actualització del ‘Catàleg de serveis i programes per al comerç, la restauració i el consum’, que recull tots els principals programes, recursos i serveis que es posen al seu abast. Entre les novetats en l’àmbit del comerç, hi destaquen:
- Cens d’activitats econòmiques en planta baixa. La Direcció de Comerç, Restauració i Consum realitza aquest cens periòdicament, amb la voluntat de conèixer com batega el teixit comercial de la ciutat. El cens, que ha passat de ser estàtic a ser continu, s’actualitza constantment mitjançant grans operacions de camp que permet identificar els locals en planta baixa que acullen una activitat econòmica. Les dades es poden consultar al Visor comercial.
- Ajuts ‘Aparadors vius’. Es tracta d’ajuts de fins a 2.000 € per facilitar el canvi de persianes cegues exteriors per persianes que possibilitin la visió de l’aparador de l’activitat comercial (encunyades, de malla o similar) amb la persiana baixada, per millorar la visibilitat del comerç de proximitat i dinamitzar l’activitat econòmica.
- Àrees de Promoció Econòmica Urbana (APEU). Són un instrument de col·laboració publicoprivada que implica un nou model de governança que permet l’autogestió de les zones comercials i la millor gestió de les seves necessitats. Aquestes àrees poden ajudar a Barcelona a promocionar i reactivar el seu comerç de proximitat. Des de la Direcció de Comerç, Restauració i Consum de l’Ajuntament de Barcelona s’impulsen diverses accions de sensibilització i iniciatives dirigides al sector, per donar a conèixer les APEU i el seu desenvolupament, fent pedagogia sobre com poden ser útils pel comerç.
- Ajudes per a la transformació digital. La situació generada per la COVID-19 i la seva evolució ha demostrat la importància que té ser presents a l’entorn digital. Així, per millorar el nivell de maduresa digital dels establiments i donar resposta a les noves necessitats de la ciutadania, la Direcció de Comerç, Restauració i Consum de l’Ajuntament de Barcelona ha activat una línia de subvencions.
Tota la informació d’aquests recursos, així com tota la resta que es posen a disposició del sector comercial i de la restauració, ja es poden consultar dins el ‘Catàleg de serveis i programes per al comerç, la restauració i el consum 2022’.