Per agilitar la gestió del servei, s’hi han implementat millores com l’etiquetatge intel·ligent dels objectes, l’ampliació dels objectes admesos, la incorporació d’una nova figura responsable de la recollida, trasllat i lliurament o la unificació de processos amb la resta d’agents, com entitats de transport, cossos policials, altres ajuntaments o consolats i ambaixades, entre altres.
Cal cita prèvia
Tant per lliurar com per recuperar objectes o documents perduts és necessari sol·licitar cita prèvia. Hi ha dues vies per demanar-la:
- Seu electrònica, a través del tràmit “Cita prèvia amb l’Oficina de Troballes”.
- Telèfon gratuït 010 (o 931 537 010, si es truca des de fora de l’àrea metropolitana).
A més, aquests canals serveixen per cancel·lar o consultar la cita sol·licitada i esbrinar si un objecte o document perdut és a l’oficina.
Una altra via per fer-hi arribar objectes perduts és lliurar-los a qualsevol dependència de la Guàrdia Urbana o a les patrulles del cos que siguin a la via pública.
Terminis legals de la custòdia d’objectes
- En espera de ser reclamats, els objectes i documents perduts són custodiats durant un període de 6 mesos al magatzem de l’oficina, tal com determina l’article 542-22 de la Llei 5/2006 del codi civil de Catalunya.
- Un cop transcorregut aquest termini i si ningú en reclama la propietat, la persona que va trobar l’objecte disposa de 30 dies per recuperar-lo. En aquest cas, aquesta persona haurà de mostrar el rebut emès per l’oficina en el moment que hi va lliurar l’objecte.
També pot recuperar o lliurar l’objecte una persona que actuï en representació de la persona propietària o de la que va trobar l’objecte. En aquest cas, serà necessari presentar una autorització signada.
La ciutadania es pot dirigir a l’oficina, situada al carrer de la Ciutat, 2, en una zona habilitada al mateix edifici de la Casa de la Ciutat, amb cita prèvia.