Urbanització de la Diagonal
La transformació del tram de la Diagonal per la primera fase de connexió del tramvia es dividirà en dos projectes urbanístics. D’una banda, entre el passeig de Sant Joan i el carrer de la Marina, en què al tronc central de l’avinguda s’instal·larà la plataforma tramviària i un carril bici bidireccional, i també s’ampliaran les voreres laterals, que passaran de 3 a 7,5 metres. La circulació del trànsit privat es reduirà a dos carrils per sentit, que se situaran als laterals de l’avinguda.
D’altra banda, entre els carrers de la Marina i Los Castillejos es mantindran la rambla central i el carril bici bidireccional, s’ampliaran les franges verdes fins a 1,5 metres, les calçades laterals tindran un carril de circulació i les voreres s’ampliaran i passaran de 3 a 7,5 metres. En total, les obres tenen un cost de 34,8 milions d’euros.
Remodelació de la Canòpia Urbana, a les Glòries
A més de l’intercanviador, que integrarà les línies T4, T5 i T6 del tramvia, diverses línies de busos urbans i interurbans i la connexió amb la parada de metro de Glòries (L1), la urbanització de la Canòpia Urbana inclou:
- La instal·lació d’una pèrgola fotovoltaica com a marquesina de l’intercanviador, que se situarà a la banda mar de la Canòpia, davant del Museu del Disseny, en el tram comprès entre els carrers de Cartagena i Badajoz.
- Tres nodes de biodiversitat per facilitar la mobilitat de les espècies que integren l’ecosistema del parc de les Glòries.
- Uns jardins a l’entorn dels accessos de l’estació de metro de Glòries (L1).
També es duran a terme algunes obres de remodelació a les vies de l’entorn de la Canòpia. Les obres costaran 21,4 milions d’euros.