La Guàrdia Urbana tindrà activa des d’avui i fins diumenge 11 de juliol una nova campanya de control de vehicles de mobilitat personal (VMP), com poden ser els patinets, les plataformes de dues rodes o els segways.
La proliferació d’aquest tipus e vehicles a la ciutat ha fet que siguin una prioritat pel cos policial barceloní. És per això que ja és de la tercera campanya d’aquest tipus feta els dos últims mesos. A l’última, que va tenir lloc del 31 de maig al 6 de juny, es van formular un total de 913 denúncies.
Per fer-les, es controla, d’una banda, el correcte ús i circulació dels vehicles de mobilitat personal i, de l’altra, les obligacions de les persones conductores d’altres tipus de vehicles de motor o vianants envers els ciclistes i els conductors dels VMP.
En aquesta campanya, a més, es prestarà especial atenció als vehicles de mobilitat personal tipus C1 que realitzin activitat econòmica a la ciutat i, prioritàriament, al front litoral; així com als locals dedicats al lloguer de VMP, bicicletes i cicles de més de dues rodes d’activitat econòmica.
El dispositiu del cos policial s’ha reforçat amb accions informatives, com panells informatius a la xarxa viària, per conscienciar els usuaris i usuàries d’aquests vehicles.
Per on poden circular els vehicles de mobilitat personal?
Els vehicles de mobilitat personal no poden superar, en cap cas, els 25 km/h, i els àmbits en què poden circular són els següents:
- Carrers de plataforma única.
- Carrils bici a la vorera, a un màxim de 10 km/h.
- Carrils bici a la calçada, a un màxim de 25 km/h, amb l’obligació de reduir la velocitat als passos de vianants.
- Calçada dels carrers 30, a un màxim de 25 km/h.
- Parcs, a un màxim de 10 km/h i respectant la prioritat dels vianants.
Per on no poden circular els vehicles de mobilitat personal?
- Per voreres ni altres zones de vianants.
- Per travessies, túnels urbans, vies interurbanes, autopistes ni autovies que passen per dins de la ciutat.
Aquesta campanya s’afegeix a les actuacions del cos policial, en el marc del Pla local de seguretat viària 2019-2022, per reduir la sinistralitat i el nombre de víctimes mortals i ferits greus.