Curs d'escriptura dramàtica per a tots els nivells 'El monòleg'
Curs d'escriptura dramàtica per a tots els nivells 'El monòleg'
Contràriament a la vella creença segons la qual el del monòleg és un gènere difícil i tediós, aquests últims anys hem vist com els monòlegs van prenent protagonisme en la dramatúrgia contemporània, en part per la seva major facilitat de producció, però també per l’interès dels intèrprets en escriure’n i/o representar-ne.
Mantenir viu l’interès del públic amb només un actor a l’escenari és un gran repte que obliga els escriptors a inventar noves tècniques de narració. Si bé el monòleg com a forma pot tenir moltes limitacions, també obre a l’escriptor un camp d’experimentació creativa que una obra de teatre tradicional difícilment permetria.
Fent servir exemples d’obres monològiques contemporànies i a través d’una sèrie (llarga) d’exercicis, analitzarem noves estructures de monòlegs i maneres atractives de connectar amb el públic. A partir d’un esdeveniment de la vida real, abordarem com triar el nostre tema, el nostre personatge i el seu grau d’implicació, la importància del públic com a personatge secundari i les maneres en què mantenim tant el text com el públic vius.
El taller està obert a escriptors i intèrprets de tots els nivells d’experiència. Els debats es faran en anglès, però els participats podran fer els exercicis en català o castellà.
Contràriament a la vella creença segons la qual el del monòleg és un gènere difícil i tediós, aquests últims anys hem vist com els monòlegs van prenent protagonisme en la dramatúrgia contemporània, en part per la seva major facilitat de producció, però també per l’interès dels intèrprets en escriure’n i/o representar-ne.
Mantenir viu l’interès del públic amb només un actor a l’escenari és un gran repte que obliga els escriptors a inventar noves tècniques de narració. Si bé el monòleg com a forma pot tenir moltes limitacions, també obre a l’escriptor un camp d’experimentació creativa que una obra de teatre tradicional difícilment permetria.
Fent servir exemples d’obres monològiques contemporànies i a través d’una sèrie (llarga) d’exercicis, analitzarem noves estructures de monòlegs i maneres atractives de connectar amb el públic. A partir d’un esdeveniment de la vida real, abordarem com triar el nostre tema, el nostre personatge i el seu grau d’implicació, la importància del públic com a personatge secundari i les maneres en què mantenim tant el text com el públic vius.
El taller està obert a escriptors i intèrprets de tots els nivells d’experiència. Els debats es faran en anglès, però els participats podran fer els exercicis en català o castellà.
Professora: Alexandra K*