Taula rodona 'Lovecraftiana: ficcions tentaculars en la literatura actual'
Taula rodona 'Lovecraftiana: ficcions tentaculars en la literatura actual'
L’univers creat per H. P. Lovecraft ha servit per encunyar un concepte que encara perdura: el d’horror còsmic. Gairebé un
segle més tard, la narrativa de terror contemporània continua bevent de les seves arrels, com palesaran de maneres molt diferents en aquesta taula Iván Ledesma, Álvaro Aparicio o els valencians
Luis Zurriaga i Alfredo Álamo
. Així, Ledesma ha publicat recentment La semilla del vacío (El Transbordador), una obra que continua l’estela del seu èxit Negorith, amb un festival d’àngels, dimonis i éssers d’altres nivells d’influència lovecraftiana. La relació entre el nou text de l’uruguaià
Álvaro Aparicio i Lovecraft s’evidencia encara més amb un conjunt de relats
titulatexplícitament
A propósito de Lovecraft (El Transbordador) i escrits
al més pur estil de l’autor de Providence. Per la seva banda, el jove
Luis Zurriaga sorprèn amb Escalpelo (La Magnífica), un drama gòtic narrat de manera epistolar i també un meravellós exercici d’estil que barreja un escenari clàssic amb el terror més contemporani. Finalment, l’escriptor i editor Alfredo Álamovoldrà anar més enllà de les novetats pròpies com
Afterpunk i compartirà en aquesta taula un descobriment amb aires de troballa:
The Thing from the Lake, d’Eleanor M. Infram, ara traduïda per primer cop a La Magnífica
. L’obra es va publicar de manera pòstuma el 1921 i s’ha especulat molt sobre fins a quin punt podria
haver influït en la consolidació de l’etapa còsmica dels mites de Cthulhu i, especialment, durant la redacció de L’horror de Dunwich. L’escriptora Susana Vallejo
serà l’encarregada de posar
fil a l’agulla en aquesta conversa sobre horror tentacular.
L’univers creat per H. P. Lovecraft ha servit per encunyar un concepte que encara perdura: el d’ horror còsmic . Gairebé un segle més tard, la narrativa de terror contemporània continua bevent de les seves arrels, com palesaran de maneres molt diferents en aquesta taula Iván Ledesma, Álvaro Aparicio o els valencians Luis Zurriaga i Alfredo Álamo . Així, Ledesma ha publicat recentment La semilla del vacío (El Transbordador), una obra que continua l’estela del seu èxit Negorith , amb un festival d’àngels, dimonis i éssers d’altres nivells d’influència lovecraftiana. La relació entre el nou text de l’uruguaià Álvaro Aparicio i Lovecraft s’evidencia encara més amb un conjunt de relats titulatexplícitament A propósito de Lovecraft (El Transbordador) i escrits al més pur estil de l’autor de Providence. Per la seva banda, el jove Luis Zurriaga sorprèn amb Escalpelo (La Magnífica), un drama gòtic narrat de manera epistolar i també un meravellós exercici d’estil que barreja un escenari clàssic amb el terror més contemporani. Finalment, l’escriptor i editor Alfredo Álamovoldrà anar més enllà de les novetats pròpies com Afterpunk i compartirà en aquesta taula un descobriment amb aires de troballa: The Thing from the Lake , d’Eleanor M. Infram, ara traduïda per primer cop a La Magnífica . L’obra es va publicar de manera pòstuma el 1921 i s’ha especulat molt sobre fins a quin punt podria haver influït en la consolidació de l’etapa còsmica dels mites de Cthulhu i, especialment, durant la redacció de L’horror de Dunwich. L’escriptora Susana Vallejo serà l’encarregada de posar fil a l’agulla en aquesta conversa sobre horror tentacular.
Hi participen:
Alfredo Álamo
Álvaro Aparicio
Iván Ledesma
Luis Zurriaga
Ho modera:
Susana Vallejo Chavarino