MC MUTUAL

Xarxa Nust

MC Mutual es una mutua colaboradora con la Seguridad Social que tiene como objetivo ofrecer a los mutualistas la asistencia sanitaria y la cobertura económica derivadas de los accidentes de trabajo y las enfermedades profesionales. Su enfoque está en el desarrollo profesional del equipo humano, en un modelo de gestión basado en la calidad, la eficiencia y la innovación, y en la implementación de políticas de responsabilidad social empresarial.

Medidas

'Per nosaltres, és fonamental el compte de resultats emocional de l'equip humà i, en aquest sentit, les mesures de flexibilitat contribueixen a la satisfacció, benestar i compromís de totes les persones de l'entitat'

ORGANITZACIÓ I USOS DEL TEMPS
La nostra pràctica és el ZIP (Zona d'Innovació i Progrés), una eina feta a mida per a la nostra organització que facilita el treball col·laboratiu de projectes on-line i permet, als i a les nostres professionals, compartir coneixements i experiències d'una forma àgil i fàcil, per arribar a conclusions construïdes en equip. S'hi accedeix a través de la intranet.
Cada projecte es desenvolupa a través d'un equip de persones. L'equip està format per una persona líder responsable del projecte i un grup d'experts/es en la matèria a tractar. Tot el volum d'informació i coneixement generat queda emmagatzemat i endreçat dins el propi espai virtual ZIP. Les conclusions a les que arriba el grup de treball es difonen pels mitjans habituals als col·lectius de l'organització sobre els que repercuteix el tema tractat.
El Departament de Projectes Corporatius de Recursos Humans i Comunicació Interna gestiona i coordina els projectes i acompanya als i a les participants en tot el procés.

BONES PRÀCTIQUES
Teletraball. S'ha desenvolupat una eina que permet el treball col·laboratiu on-line. El material generat pel grup de treball de cada projecte està sempre disponible i es difon entre tots els implicats.

NOMBRE DE PERSONES A LES QUE BENEFICIA
1.934 (toda la plantilla)

PROCÉS D'IMPLANTACIÓ
El ZIP sorgeix per una doble necessitat: per una banda, la dels i de les professionals que necessitaven disposar d'algun mitjà que els permetés compartir idees, experiències i, a partir d'aquí, construir solucions davant de noves circumstàncies i reptes; i, per l'altra, la de l'organització mateixa de fer visible aquella part del coneixement no evidenciat i gestionar, de manera adient, aquest intangible de gran valor.

BENEFICIS OBTINGUTS

  • Hem fomentat la participació i la implicació, en el projecte, de persones de diferents col··lectius, àrees funcionals i zones geogràfiques, evitant desplaçaments amb el conseqüent estalvi.
  • Hem fomentat el mètode de treball col·laboratiu on-line.
  • Hem establert un ordre en l'organització de la informació generada, fent que aquesta sigui més fàcil de localitzar.
  • Hem rebut amb il·lusió per part de les persones que hi participen.

Eje