SUARA

Xarxa Nust

Suara, desde 2008 y después de una fusión con otras cooperativas, es una cooperativa de tamaño grande que se dedica a la gestión de servicios con personas: centros residenciales, infancia, escuelas infantiles, personas migrantes, mujeres en situación de violencia machista, etc. Trabaja principalmente para Administración Pública y gestiona una amplia variedad de servicios y equipamientos.

 

logotip de l'entitat

Medidas

ORGANITZACIÓ I USOS DEL TEMPS

Volem que les persones treballadores estiguin bé i felices a la feina. En el nostre cas és especialment clau perquè això reverteix en les persones que atenem. La conciliació té un impacte molt important en el benestar de les persones treballadores, a través d’enquestes de clima i compromís vàrem detectar que calia fer una aposta per la gestió del temps.

BONES PRÀCTIQUES

El teletreball i les videoconferències ens han permès millorar la qualitat de vida de les persones treballadores.

El gruix de l’empresa és Catalunya, però hi ha molta dispersió territorial. Recórrer kilòmetres per realitzar una reunió d’una hora és molt poc eficient a nivell de temps. Hem creat un sistema de videoconferència, això ens evita desplaçaments però a la vegada ens permet posar cara als equips. Això redueix desplaçaments i millora la comunicació. Fa que la gent vegi més factible formar-se. Al principi va costar d’implantar, però ara és una pràctica molt ben rebuda.

Pel que fa al teletreball, es pot realitzar sempre que la tasca ho permeti. Des de la direcció i el propi equip es regula. Potser hi ha serveis que ja ho feien i ara hem publicat una guia de teletreball que els permet gestionar-ho millor, i d’altres que no ho feien però a partir d’aquesta guia ho han anat implementant. La clau és treballar amb les persones que lideren equips, treballar la gestió d’equips.

NOMBRE DE PERSONES A LES QUE BENEFICIA

Difícil d’estimar, Suara és una cooperativa molt gran i cada equip funciona d’una manera diferent i s’organitza com li convé.

PROCÉS D'IMPLANTACIÓ

S’han fet proves pilot, s’han analitzat feedacks, tenim un laboratori d’innovació que també permet anar avançant poc a poc en aquestes pràctiques.

Eje

Suara ha implementado diferentes actuaciones en materia de gestión del tiempo, entre las más significativas se encuentran:  las reuniones y los espacios de participación con el sistema de video conferencia; formación para las personas trabajadoras en e-learning en la planificación y gestión del tiempo a partir de una APP en su teléfono móvil; calendarios anuales flexibles y adaptados a las necesidades de las personas trabajadoras; horarios flexibles de atención presencial y por teléfono; medidas en conciliación y corresponsabilidad sobre la base de la adaptación de los tiempos de entrada y salida y de las comidas; y la elaboración de una Guía de Teletrabajo.
Estas actuaciones han mejorado la salud laboral, han aumentado la productividad así como el compromiso de las personas y han mejorado el equilibrio de vida personal y profesional de los equipos.

Eje