TBS

Xarxa Nust

TBS es una empresa especializada en mejorar los procesos de negocio. Ofrecen soluciones administrativas de negocio para optimizar la gestión empresarial. De esta manera, logran mejorar la calidad y el acceso a la información, reduciendo los gastos de gestión que se producen en los procesos manuales ineficientes.

Entre otras soluciones, tienen TBS AGORA Factura Proveedores, TBS AGORA Nota de Gastos y TBS AGORA Mandatos Sepa.

Medidas

Gràcies a la implementació de la compactació horària, s’ha millorat el temps, la qualitat i els resultats en quant a temes laborals.

ORGANITZACIÓ I USOS DEL TEMPS 
TBS va néixer al 2010 i actualment som un total de 9 treballadors. Des de els inicis TBS sempre ha tingut molt present les necessitats dels seus treballadors. 
TBS, tot i tenir uns càrrecs estipulats, no creu en les jerarquies i considera que tots els treballadors tenen el dret a tenir aquestes mesures de millora.
Aquestes mesures, es basen principalment en les necessitats demandades pels treballadors i de forma col·lectiva s’aproven.
D’aquesta manera, intentem tenir uns treballadors motivats i una millora en la feina realitzada dintre de TBS.

BONES PRÀCTIQUES
Per tal de poder conciliar vida laboral i familiar de la millor manera possible, TBS va implementar les següents mesures:
La flexibilitat horària: es pot entrar mitja hora abans i després de l’horari establert.
La possibilitat de reducció de jornada laboral tant per a dones com per a homes per cuidar dels seus fills. 
Flexibilitat en el calendari de vacances.

Compactació Horària: Aquesta ha sigut la última practica portada a terme per TBS. L’horari que feia en el passat TBS era de 8:30 a 14:00h i de 15:00 a 18:00h de Dilluns a Dijous. Divendres de 8:30h a 14:00h. Actualment, TBS ha optat per fer una compactació horària i es treballa de 8:00h a 15:30h de Dilluns a Divendres amb 30 minuts per dinar. Cada treballador, fa guàrdies una tarda ( excepte divendres) que es treballa fins les 18:00h.
Durant els mesos d’estiu, l’horari es de 8:00 a 15:00h. ( això també es donava amb l’antic horari).
Tenim la opció de treballar des de casa un dia a la setmana pels treballadors que viuen lluny o que tenen al seu càrrec fills.
A part, dintre de l’àmbit laboral, TBS va creure necessari implementar unes mesures per tal de que la relació entre els treballadors sigui mes fluida i millor:
Es realitzen petits esmorzars el primer dilluns de cada mes, on els treballadors exposen les coses bones que s’han donat durant aquell mes en el treball. També s’exposen les coses dolentes i s’intenta buscar una solució entre tots plegats si es possible. A part, en aquest petit esmorzar cada un dels tècnics exposa en quin projecte està treballant per a que tots sapiguem en quin punt es troba el projecte i com es porta a terme. L’esmorzar, el porta un dels treballadors cada mes.
El dia de l’aniversari del treballador, pot fer horari de 8:30h a 14:00h. La única condició es que ha de portar l’esmorzar per a tots els companys.
Es creen dinars i sopars d’empresa on es prioritza la relació amb els treballadors a través d’activitats en grup: Laser Tag, Futbolgolf, tallers cuinar en equip...

NOMBRE DE PERSONES A LES QUE BENEFICIA: 
Totes les mesures que porta a terme TBS afecten a la totalitat de la empresa.

PROCÉS D'IMPLANTACIÓ
Des de els inicis TBS ha sigut una empresa molt conscienciada amb la conciliació de la vida laboral i familiar i amb la bona relació entre els companys de feina.
Les petites idees com els esmorzars van anar sorgint mica en mica, veient la necessitat de crear més ambient fora de l’àmbit laboral. 
La flexibilitat horària i en el calendari de vacances s’ha donat des de els inicis de l’empresa.

El procés d’implantació més important va ser el del canvi en l’horari de treball passant d’un horari complert a una compactació horària. En aquest cas, primer es va realitzar un petit estudi per veure si era viable poder realitzar aquest nou horari i que en cap cas perjudiqués al client. Un cop això, es va procedir a un període de reflexió de 6 mesos per veure si aquesta implementació donava els resultats que esperava TBS en els seus treballadors. Passats aquest 6 mesos i veient que tots els resultats eren positius, es va procedir a implementar de forma definitiva aquest nou horari.

Durant el període d’implantació d’aquest nou horari ens vàrem trobar amb dos problemes. Primer que fèiem l’esmorzar en les hores més productives i que ja no teníem l’hora del dinar per poder fer relació entre els treballadors. Per tant, després de parlar-lo entre tots, vàrem decidir treure l’esmorzar i posar els 30 minuts per dinar a les 13:30h, d’aquesta manera, no tallàvem les hores més productives del dia laboral i podíem continuar tenint una relació entre treballadors fluida.

BENEFICIS OBTINGUTS 
Gràcies a la implementació de la compactació horària, s’ha millorat el temps, la qualitat i els resultats en quant a temes laborals. Els treballadors venen molt més motivats a treballar i es treballa d’una forma més activa.
La resta de mesures ajuden a millorar la qualitat de vida del treballadors fora de l’horari laboral.
Hem millorat també el clima laboral.
Hem fomentat el treball en equip.

Eje