Fase 2: Enderroc de l’anella viària (costat muntanya)

Finalitza l’obra d’enderroc de l’anella de la plaça de les Glories

Amb la pavimentació del tronc central de la Gran Via els dies 25 i 26 d’octubre es posa punt i final a l’obra d’enderroc de l’anella de la plaça de Glòries.

Més informació

A partir del diumenge dia 24 d’agost la circulació a Glòries s’organitza ja en espai quadrangular.

A partir del diumenge dia 24 d’agost, la circulació en l’àmbit de les obres quedarà establerta definitivament. El nou espai de forma quadrangular format pels carrer de Los Castillejos, Bolívia, Badajoz, Independència i Aragó substitueix l’antiga plaça i la circulació per la gran via de les Corts Catalanes deixa de ser elevada i passa a fer-se per la superfície, alliberant un gran espai que queda destinat als vianants. Es recomana tenir en compte els nous itineraris de la circulació i complir amb les obligacions per a la seva seguretat.

Canvis en la mobilitat del 14 de juliol al 3 d’agost:

L’enderroc del viaducte costat muntanya en el tram comprès entre l’avinguda Diagonal i el carrer de Cartagena implica afectacions i canvis en els recorreguts i accessos per a persones i vehicles en la zona més pròximes a les obres.

Es recomana utilizar les alternatives senyalitzades per a l’accés al centre ciutat.

Més informació:

Notícia: Tall al lateral de la Gran Via

De juny a setembre del 2014

L’objectiu de les obres és l’enderroc de l’anella viària (costat muntanya) i la consolidació del doble ramal en superfície de forma el·líptica per a la circulació dels vehicles de llarg recorregut provinents de la C31 o que s’hi dirigeixin. Minimització de l’impacte ambiental de l’enderroc.

Itineraris alternatius: Mobilitat dels vehicles.

Notícia: Canvis en la mobilitat per l’inici de la fase 2 d’obres a Glòries

Modificacions en el trànsit pel canvi de fase de les obres de Glòries

Diumenge, 15 de juny, tindrà lloc el canvi de fase en les obres de desconstrucció de l’estructura costat muntanya de la plaça de les Glòries, un cop s’ha completat l’enderroc de la banda mar i s’ha urbanitzat la Gran Via en superfície. Així doncs, diumenge que ve s’obrirà al trànsit la sortida de Barcelona per la Gran Via de les Corts Catalanes per la seva calçada definitiva en superfície i, per tant, el trànsit per dalt de l’anella viària quedarà suprimit definitivament. Durant tot el cap de setmana tindran lloc els treballs previs de senyalització horitzontal i vertical.

Amb aquest canvi important en la mobilitat, s’inicia la fase 2 de les obres que fins a finals de setembre, i seguint el calendari previst, permetrà enderrocar l’estructura costat muntanya. El trànsit de sortida anirà per la Gran Via en superfície amb una calçada central de tres carrils; un separador de trànsit de 4 metres d’amplada, per on circularà un carril bici segregat; una calçada lateral amb un carril bus i un de circulació, i una vorera de 3 metres d’amplada.

A diferència de la situació actual, la sortida es farà per una via urbana i, per tant, hi haurà cruïlles semaforitzades a les confluències amb els carrers de Padilla, Los Castillejos, Badajoz i Llacuna, fet que pot alentir la sortida de vehicles.

La fase 1 de les obres, que s’ha executat, seguint les previsions, entre mitjans de febrer i finals de maig, ha permès desconstruir l’estructura de l’anella costat mar, per la qual cosa s’ha deixat un gran espai diàfan on, a partir del setembre, es farà la urbanització provisional pactada amb els veïns.

La fase 2

En aquesta fase 2, l’entrada a Barcelona per la Gran Via se seguirà fent com fins ara, pel lateral que s’ha adaptat en superfície. En moments puntuals, i per enderrocar l’estructura amb les màximes garanties de seguretat, caldrà restringir fins a dos el nombre de carrils d’entrada.

Un cop finalitzin totes les obres de desconstrucció de l’anella viària està previst que puguin començar les obres del túnel soterrat. La primera fase, que anirà del carrer de Los Castillejos al carrer Badajoz, està previst que s’iniciï durant el primer semestre del 2015, amb una durada prevista de 24 mesos i amb un cost total de 95 milions d’euros.

Com en la fase anterior, durant les obres es garantirà la mobilitat de vianants, bicicletes i en transport públic amb itineraris que estaran degudament senyalitzats.

Informació als ciutadans

L’Ajuntament de Barcelona ha fet un esforç per coordinar aquests treballs, minimitzar afectacions i facilitar informació als ciutadans. Hi participen les àrees de Mobilitat, Guàrdia Urbana, Hàbitat Urbà, BIMSA, BSM, TMB i Tram. Durant els primers dies, la Guàrdia Urbana desplegarà sobre el terreny un ampli dispositiu per garantir la fluïdesa del trànsit.

Des d’aquest dimarts hi ha 6 informadors al carrer que faciliten informació als vehicles per assenyalar la nova mobilitat de vehicles, que estarà operativa a partir del 15 de juny. Aquests informadors estaran ubicats a la Gran Via, al carrer de Llacuna i a Los Castillejos aprofitant els temps semafòrics. En els propers dies es distribuirà un tríptic que anirà adreçat a vianants, bicicletes i transport públic.

L’inici de la urbanització provisional de la banda mar

En paral·lel a totes aquestes obres, coordinades per BIMSA, la direcció de projectes d’Hàbitat Urbà ha treballat amb els representants veïnals els usos provisionals que tindrà la plaça a partir del setembre per garantir que el ciutadans puguin gaudir des del primer moment del gran espai públic guanyat als vehicles.

Així doncs, ja s’estan tramitant els diferents projectes que corresponen a la urbanització provisional de la banda mar que s’han pactat i treballat amb la comissió de seguiment. Aquestes actuacions es duran a terme entre els mesos de setembre i finals d’any i inclouen una torre mirador, un jardí temporal d’alzines, un punt d’informació, un umbracle, un camp de blat i un parc amb mobiliari urbà i àrees de jocs infantils. La urbanització de la part nord de la plaça s’executarà a partir de principis del 2015.

Per fer-ho, s’ha comptat amb l’assessorament de l’equip de Canòpia Urbana per treballar de manera coordinada entre la provisionalitat actual i el projecte futur a la zona nord. Per exemple, la cota de les sorres amuntegades a la zona nord ja s’ha abocat segons l’orografia definida al projecte de Canòpia Urbana, fet que permet minimitzar afectacions i no haver de tornar a moure terres després. L’execució del projecte definitiu de la plaça, Canòpia Urbana, per fer de les Glòries un parc extens, vegetal i confortable, s’executarà a partir del 2016.

Accedeix a la urbanització provisional

[:ca]Mapa de mobilitat de vehicles[:es] Mapa de movilidad de vehículos

Galeria de videos

Veure tots

Informa't

Si vols més informació omple el següent formulari








He llegit i accepto l'avís legal de protecció de dades

Segueix Les Glòries