Logo Ajuntament de Barcelona

Selecciona idioma

  • Català
  • Castellano
  • English

Altres webs de l'Ajuntament de Barcelona

L'Ajuntament
Contacte
Tràmits
Treballa a l'Ajuntament
Noticies
Agenda
Mapa
Com s'hi va
Vés al contingut
Logo Ajuntament de Barcelona
Instruccions de navegació del menú

Instruccions per als usuaris del teclat

Per poder utilitzar aquest menú calen les tecles de cursor. El menú té fins a tres nivells:

  • Primer nivell: opcions del menú principal
  • Segon nivell: subopcions per a elements del primer nivell
  • Tercer nivell: subopcions per a elements del segon nivell

Instruccions de navegació:

  • Navegueu fent servir les tecles de cursor verticals en el primer nivell del menú.
  • Utilitzeu la tecla de cursor dreta per mostrar el segon nivell.
  • Navegueu pel segon nivell fent servir les tecles de cursor verticals.
  • Utilitzeu la tecla d’escapada per tornar al primer nivell.
  • Utilitzeu la tecla de cursor dreta per mostrar el tercer nivell.
  • Navegueu pel tercer nivell fent servir les tecles de cursor verticals.
  • Utilitzeu la tecla d’escapada per tornar al segon nivell.
  • De manera alternativa, feu servir la tecla d’introducció per mostrar qualsevol nivell.

L'Ajuntament

L’Administració municipal a prop teu

Instruccions de navegació del menú

Instruccions per als usuaris del lector de pantalla i del teclat

Per poder utilitzar aquest menú calen les tecles de cursor. El menú té fins a tres nivells:

  • Primer nivell: opcions del menú principal
  • Segon nivell: subopcions per a elements del primer nivell
  • Tercer nivell: subopcions per a elements del segon nivell

Instruccions de navegació:

  • Navegueu fent servir les tecles de cursor horitzontals en el primer nivell del menú.
  • Display and browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Utilitzeu la tecla d’escapada per tornar al primer nivell.
  • Utilitzeu la tecla de cursor dreta per mostrar el tercer nivell.
  • Navegueu pel tercer nivell fent servir les tecles de cursor verticals.
  • Utilitzeu la tecla d’escapada per tornar al segon nivell.
  • De manera alternativa, feu servir la tecla d’introducció per mostrar qualsevol nivell.
  • L'organització
    L'organització
    • Consulteu l'organització
      • Consulteu l'organització
      • Consulteu l'organització
      • Regidors i regidores de la corporació municipal
      • Òrgans de govern
      • Equip de govern
      • Organització territorial
      • L'estructura executiva
      • Ens dependents
    • Organigrama municipal
    • Òrgans de participació
  • Àrees i districtes
    Àrees i districtes
    • Àrees de govern
      • Àrees de govern
      • Àrees de govern
      • Urbanisme, Acció Climàtica, Mobilitat, Pla de Barris i Serveis Urbans
      • Presidència, Relacions Internacionals, Educació, Salut, Drets Humans i Cicles de Vida
      • Prevenció, Seguretat, Convivència i Règim Interior
      • Economia, Habitatge, Hisenda i Turisme
      • Drets Socials, Promoció Econòmica, Treball, Feminismes i Memòria Democràtica
    • Districtes
      • Districtes
      • Districtes
      • Ciutat Vella
      • L’Eixample
      • Sants-Montjuïc
      • Les Corts
      • Sarrià-Sant Gervasi
      • Gràcia
      • Horta-Guinardó
      • Nou Barris
      • Sant Andreu
      • Sant Martí
  • Acció de govern
    Acció de govern
    • Consulteu l'acció de govern
      • Consulteu l'acció de govern
      • Consulteu l'acció de govern
      • Consell Municipal
      • Comissions del Consell Municipal
      • Comissió de Govern
      • Pla d'Acció de Govern 2023-2027
      • Cartes d'objectius
      • Pressupostos i Finances
  • Informació administrativa
  • Atenció ciutadana i comunicació
    Atenció ciutadana i comunicació
    • Canals d’atenció
      • Canals d’atenció
      • Canals d’atenció
      • En línia
      • Telefònics i videotrucades
      • Presencials
    • Canals de comunicació digital
  • Seu electrònica
  • Inici
  • L'organització
    L'organització
    • Consulteu l'organització
      • Consulteu l'organització
      • Consulteu l'organització
      • Regidors i regidores de la corporació municipal
      • Òrgans de govern
      • Equip de govern
      • Organització territorial
      • L'estructura executiva
      • Ens dependents
    • Organigrama municipal
    • Òrgans de participació
  • Àrees i districtes
    Àrees i districtes
    • Àrees de govern
      • Àrees de govern
      • Àrees de govern
      • Urbanisme, Acció Climàtica, Mobilitat, Pla de Barris i Serveis Urbans
      • Presidència, Relacions Internacionals, Educació, Salut, Drets Humans i Cicles de Vida
      • Prevenció, Seguretat, Convivència i Règim Interior
      • Economia, Habitatge, Hisenda i Turisme
      • Drets Socials, Promoció Econòmica, Treball, Feminismes i Memòria Democràtica
    • Districtes
      • Districtes
      • Districtes
      • Ciutat Vella
      • L’Eixample
      • Sants-Montjuïc
      • Les Corts
      • Sarrià-Sant Gervasi
      • Gràcia
      • Horta-Guinardó
      • Nou Barris
      • Sant Andreu
      • Sant Martí
  • Acció de govern
    Acció de govern
    • Consulteu l'acció de govern
      • Consulteu l'acció de govern
      • Consulteu l'acció de govern
      • Consell Municipal
      • Comissions del Consell Municipal
      • Comissió de Govern
      • Pla d'Acció de Govern 2023-2027
      • Cartes d'objectius
      • Pressupostos i Finances
  • Informació administrativa
  • Atenció ciutadana i comunicació
    Atenció ciutadana i comunicació
    • Canals d’atenció
      • Canals d’atenció
      • Canals d’atenció
      • En línia
      • Telefònics i videotrucades
      • Presencials
    • Canals de comunicació digital
  • Seu electrònica
  1. Inici
  2. / Sessió ordinària mes de juliol
Escolta

Sessió ordinària mes de juliol

16/07/2025

Minut a minut

Finalitzat

Sessió ordinària del 16 de juliol de 2025.

10:01 h

Comença la comissió de Presidència, Seguretat i Règim Interior, en la sessió ordinària del mes de juliol, a la Sala Lluís Companys de l'Ajuntament de Barcelona. 

10:02 h

S'aprova l'acta de la sessió ordinària de 18 de juny de 2025.

https://ajuntament.barcelona.cat/ca/accio-de-govern/sessions/comissions-del-consell-municipal/sessio-ordinaria-mes-de-juny-2025

10:02 h
PART INFORMATIVA
10:13 h

A la part informativa es presenta l'informe "Actuació en prevenció de riscos laborals en cas d'exposició a altes temperatures i onades de calor a l'organització municipal".

Es pot consultar aquí.

10:48 h

Per acord dels grups, es debat conjuntament amb el prec del Grup Municipal Barcelona en Comú i la proposició del Grup Municipal Junts per Barcelona.

Junts×BCN insta el Govern municipal a elaborar, en el termini de tres mesos, un pla de treball en què es constitueixi una taula per a la protecció laboral davant l'emergència climàtica, l'establiment d'un protocol municipal d'actuació durant onades de calor, la creació d'un registre de treballadores en risc climàtic, incloure clàusules climàtiques vinculants a tots els plecs de contractació pública i la realització d'una auditoria urgent dels contractes municipals de serveis essencials externalitzats, per identificar clàusules de risc.

✅ A favor: Junts×BCN, PSC, BComú, ERC, PP.

❌ En contra: Vox.

Text íntegre de la proposta

Del Grup Municipal Junts per Barcelona:

La Comissió de Presidència, Seguretat i Règim Interior acorda instar el Govern municipal a elaborar, en el termini de tres mesos, un pla de treball on constin les mesures següents, entre altres:

  1. Constituir una taula per a la protecció laboral davant l'emergència climàtica, amb participació de sindicats, entitats socials, col·lectius de treballadores i experts en salut laboral, per proposar mesures estructurals de prevenció i reorganització del treball a la ciutat davant els fenòmens extrems.
  2. Establir un protocol municipal d'actuació davant onades de calor amb caràcter obligatori per a tots els serveis públics i externalitzats.
  3. Creació d'un registre de treballadores en risc climàtic, que identifiqui els perfils laborals més exposats (neteja viària, manteniment, cures domiciliàries, logística, personal d'atenció al públic a l'exterior, cossos policials i d'emergències, etc.) i permeti fer seguiment actiu de condicions, episodis de risc i mesures de prevenció aplicades.
  4. Incloure clàusules climàtiques vinculants a tots els plecs de contractació pública.
  5. Fer una auditoria urgent dels contractes municipals de serveis essencials externalitzats, per identificar clàusules de risc i establir condicions laborals i ambientals mínimes en el marc de la contractació pública, en coherència amb els compromisos climàtics i de justícia social de la ciutat.
10:50 h
PROPOSTES PER DICTAMINAR
10:50 h

A continuació, la Comissió dictamina les propostes del Govern municipal. Se'n recull una primera posició de la resta de grups abans de portar-les al ple.

10:51 h

Es presenten les propostes de Medalles d'Honor de Barcelona 2025 a proposició del Consell Plenari i els consells de districte.

10:51 h

Al punt següent, es detallen les Medalles al Mèrit en la categoria d'argent a les persones i entitats alienes al cos de la Guàrdia Urbana de Barcelona.

10:54 h

S'arriba a la proposta de pròrroga del III Pla d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes 2020-2023 del personal municipal de l'Ajuntament de Barcelona fins al 31 de desembre.

11:01 h
PART DECISÒRIA/EXECUTIVA
11:02 h

S'arriba a la part decisòria/executiva, en què es debaten les propostes del Govern municipal que la Comissió té capacitat d'aprovar, o que ja han passat pel Ple i ara es debaten i es voten:

  • Aprovació inicial de l'Ordenança de mesures per fomentar i garantir la convivència ciutadana a l'espai públic
  • Arrendament de 20 motocicletes de gran cilindrada per a la Guàrdia Urbana
11:29 h

Es porta a la Comissió l'aprovació inicial de l'Ordenança de mesures per fomentar i garantir la convivència ciutadana a l'espai públic.

✅ A favor: PSC, ERC.

❌ En contra:  BComú.

⚪ Abstenció: Junts×BCN, PP, Vox

11:34 h

Es tracta ara l'arrendament de 20 motocicletes de gran cilindrada amb distintius per a la Guàrdia Urbana.

✅ A favor: Junts×BCN, PSC, ERC, PP, Vox

❌ En contra: cap.

⚪ Abstenció: BComú.

11:35 h
PART D'IMPULS I CONTROL
11:36 h

La comissió avança fins a la part d'impuls i control, en què els grups municipals debatran propostes sobre el següent:

  • Creació d'una xarxa de lavabos públics i accessibles
  • Pla de formació i protecció per a la ciutadania en ciberseguretat
  • Posada en marxa d'una campanya municipal de revisió del padró
  • Campanya especial de seguretat per al període estival
11:57 h

Proposició del Grup Municipal Barcelona en Comú 

La proposició de BComú reclama la creació d'una xarxa de lavabos públics i accessibles a la ciutat, distribuïts pel territori, i amb un increment mínim de 150 unitats.

✅ A favor: Junts×BCN, BComú, ERC, Vox.

❌ En contra: cap.

⚪ Abstenció: PSC, PP.

Text íntegre de la proposta

Del Grup Municipal Barcelona en Comú:

La Comissió de Presidència, Seguretat i Règim Interior, amb l'objectiu de millorar la convivència i reduir els conflictes derivats de l'absència de serveis bàsics d'higiene a Barcelona, acorda instar el Govern municipal a presentar, en un termini màxim de tres mesos o, com a molt tard, abans de l'aprovació definitiva de la modificació de l'Ordenança de convivència, l'elaboració d'un pla de xarxa de lavabos públics i accessibles, que identifiqui els punts amb més conflictivitat pel que fa a la convivència, especialment aquells on es concentren denúncies per necessitats fisiològiques. Que aquest pla inclogui una estratègia per fer viable l'increment d'un mínim de 150 lavabos públics, autonetejables, accessibles i distribuïts de manera equitativa pel territori, amb prioritat especial per als districtes i barris amb més concentració de persones vulnerables o amb més dèficit d'infraestructura sanitària pública. Que el pla incorpori el desenvolupament d'una eina digital d'accés obert que permeti la geolocalització dels lavabos públics disponibles, amb informació actualitzada sobre la seva ubicació, horaris d'obertura, condicions d'accessibilitat i estat de funcionament.

12:19 h

Proposició del Grup Municipal Esquerra Republicana 

ERC proposa l'elaboració d'un pla de formació i protecció per a la ciutadania en ciberseguretat, adreçat a diferents col·lectius i que es dugui a terme a tots els barris, establir pactes amb proveïdors i operadors per millorar la seguretat de les xarxes públiques, reforçar la protecció dels ciutadans, i difondre els recursos existents.

✅ A favor: Junts×BCN, PSC, BComú, ERC, PP, Vox.

❌ En contra: cap.

Text íntegre de la proposta

Del Grup Municipal Esquerra Republicana: 

La Comissió de Presidència, Seguretat i Règim Interior acorda l'aprovació d'un pla de formació i protecció per a la ciutadania en ciberseguretat, consistent a:

  1. Desenvolupar un pla de formació en seguretat digital, adreçat a diferents col·lectius i que es dugui a terme de forma generalitzada a tots els barris, consistent en:- Tallers a escoles i instituts per a infants, joves i famílies. - Sessions en equipaments cívics, mercats i centres de gent gran. - Publicació de guies i materials en línia en diversos idiomes.
  2. Establir un pacte de col·laboració amb empreses proveïdores de serveis digitals i operadors locals, per millorar la seguretat de les xarxes públiques, prevenir l'incivisme informàtic i promoure bones pràctiques de responsabilitat digital.
  3. Reforçar la protecció dels drets digitals dels ciutadans en l'àmbit municipal, creant un punt d'assessorament i suport per a víctimes de ciberdelictes o vulneracions digitals.
  4. Difondre, de manera activa, els recursos existents en matèria de seguretat TIC, tant des del web municipal com a través de les xarxes socials, mitjans locals i campanyes de sensibilització, mitjançant: - La creació d'un espai específic al web municipal amb: Guies de bones pràctiques per a diferents públics (infants, adolescents, persones grans, comerços, etc.). Recursos visuals (infografies, vídeos, enllaços a portals oficials com l'INCIBE o Agència de Ciberseguretat de Catalunya). Enllaços per denunciar delictes cibernètics o accedir a suport tècnic. - La difusió a xarxes socials i mitjans locals: Publicació periòdica de consells sobre ciberseguretat (com evitar estafes digitals, reconèixer phishing, protegir dades personals, etc.). Alertes ciutadanes davant campanyes de frau detectades. Campanyes puntuals coincidents amb dates sensibles (Black Friday, tornada a l'escola, Nadal, etc.).
12:36 h

Proposició del Grup Municipal Partit Popular

El Partit Popular insta el Govern municipal a posar en marxa una campanya municipal de revisió del padró, que permeti identificar, verificar i corregir aquells empadronaments que no s'ajusten a la realitat efectiva de residència.

✅ A favor: PSC, PP, Vox.

❌ En contra: BComú, ERC.

⚪ Abstenció: Junts×BCN.

Text íntegre de la proposta

Del Grup Municipal Partit Popular:

La Comissió de Presidència, Seguretat i Règim Interior acorda instar el Govern municipal a posar en marxa una campanya municipal de revisió del padró, que permeti identificar, verificar i corregir els empadronaments que no s'ajusten a la realitat efectiva de residència, dins el marc legal vigent i amb totes les garanties jurídiques. Aquesta campanya haurà de:

PRIMER. — Determinar quins són els serveis municipals competents perquè posin en marxa aquesta campanya específica de revisió del padró municipal, focalitzada en la detecció d'empadronaments irregulars o fraudulents. — Coordinar-se amb altres organismes del grup Ajuntament com la Guàrdia Urbana i, si escau, amb altres administracions públiques (com el Ministeri de l'Interior, l'Agència Tributària o el Servei d'Ocupació) per contrastar informació en els casos en què hi hagi indicis de frau organitzat.

SEGON. — Establir com a criteris prioritaris de revisió els habitatges amb un nombre desproporcionat de persones empadronades, els immobles no residencials amb inscripcions actives, els locals ocupats il·legalment, empadronaments recents en massa en un mateix domicili, i sol·licitar la col·laboració d'altres ajuntaments per detectar persones empadronades en diversos municipis de forma simultània.

TERCER. — Impulsar nous protocols d'actuació que incloguin la verificació documental (títol de possessió, rebuts, autoritzacions, etc.), inspeccions presencials, quan calgui, garantint el respecte a la normativa vigent o la coordinació amb la Guàrdia Urbana i altres cossos per detectar indicis d'activitat il·legal.

QUART. — Garantir el dret d'audiència de les persones afectades i tramitar les baixes d'ofici d'acord amb l'article 72 del Reglament de població i demarcació territorial de les entitats locals. CINQUÈ. — Presentar, en un termini màxim de sis mesos, un informe d'execució d'aquesta campanya amb les dades agregades de baixes, revisions fetes i recomanacions per millorar el sistema de control del padró municipal.

12:50 h

Proposició del Grup Municipal Vox

Vox demana la posada en marxa d'una campanya especial de seguretat per al període estival, orientada a combatre l'increment de robatoris i furts.

✅ A favor: PP, Vox.

❌ En contra: Junts×BCN, PSC, BComú, ERC.

Text íntegre de la proposta

Del Grup Municipal Vox: 

La Comissió de Presidència, Seguretat i Règim Interior acorda:

PRIMER.- Impulsar la posada en marxa d'una campanya especial de seguretat per al període estival, orientada a combatre l'increment de robatoris i furts. Aquesta campanya inclourà mesures de sensibilització i informació per a veïns i turistes, difonent consells d'autoprotecció i alertant sobre els mètodes dels carteristes, amb la finalitat de prevenir aquests delictes

 SEGON.- Reforçar, de manera efectiva, la vigilància policial durant els mesos estivals, incrementant la presència de la Guàrdia Urbana en zones i horaris de més afluència turística. Igualment, haurà d'intensificar-se el patrullatge preventiu amb agents uniformats i de paisà, ampliant o reordenant els torns si fos necessari per assegurar una cobertura adequada a tota la ciutat.

TERCER.- Disposar dels recursos materials, humans i pressupostaris necessaris per implementar la campanya especial de seguretat esmentada, incloent-hi l'assignació de partides extraordinàries per al reforç de personal i la dotació d'equipament tècnic de suport a la vigilància, a més de qualsevol altra mesura logística necessària per garantir l'eficàcia de les actuacions previstes.

12:57 h

La Comissió de Presidència, Seguretat i Règim Interior arriba a la recta final amb la formulació de precs i preguntes, en què els grups municipals presenten dubtes concrets al Govern en relació amb la gestió de la ciutat.

Documents i enllaços relacionats:

  • Ordre del dia (PDF 115.9 KB)
  • Acta (PDF 336.58 KB)
  • Acords (PDF 106.41 KB)
  • Seccions principals

    • Consulteu l’organització
    • Consulteu l’acció de govern
    • Subvencions
    • Canals d’atenció
    • Canals de comunicació
  • Adreça

    Pl. Sant Jaume, 1 08002 Barcelona

  • Contacte

    • Formulari de contacte

    • 010 (Informació ciutadana i tramitació)

    • 934 027 000 (Centraleta)

  • Butlletins

    • Les novetats, directament a la teva bústia de correu!

    • Subscriu-te al butlletí
  • Segueix-nos a:

    • Altres
Logo Ajuntament de Barcelona
  • Mapa web
  • Avís legal
  • Accessibilitat