Casaments civils al Saló de Cent
Per contraure un matrimoni civil, l’autoritat competent a l’Ajuntament de Barcelona és l’alcalde o alcaldessa, que, al mateix temps, delega aquesta funció en els regidors i les regidores.
La cerimònia té lloc al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona situat a la Pl. de St. Jaume, 1a planta. Té un aforament per a 250 persones i està adaptada per a persones amb mobilitat reduïda. El temps aproximat de la cerimònia és de trenta minuts. Els idiomes per celebrar la cerimònia són el català o el castellà.
Quins dies es fan els casaments?
Divendres tarda i dissabte matí, excepte l’última setmana de cada mes. No es fan casaments durant el mes d’agost, ni els caps de setmana que coincideixin amb jornades de portes obertes o altres actes institucionals.
Horaris:
- Divendres: 17h, 18h, 19h.
- Dissabtes: 11h, 12h, 13h.
En primer lloc, cal iniciar l’expedient de matrimoni al Registre Civil de la ciutat on està empadronat un o els dos membres de la parella.
En segon lloc, heu de sol·licitar la data de celebració del casament civil. Els tràmits es poden fer per internet, i també presencialment, amb cita prèvia, a les Oficines d'Atenció Ciutadana (OAC).
Quan el Departament de Protocol rebi la documentació sol·licitada es posarà en contacte amb els contraents per acordar la data del casament.
Un cop estigui reservat el Saló de Cent, uns dos mesos abans de la boda es realitza una entrevista per tal que els contraents coneguin els espais i es concreten els detalls de l’organització de la cerimònia.
El Saló de Cent no disposa de servei de fotografia o vídeo.
Si els contraents volen aquest servei, hauran de gestionar-lo i assumir-ne el cost.
Construït pel mestre d’obres Pere Llobet el 1372, és un dels millors exemples de l’arquitectura gòtica civil catalana. Es caracteritza pels espais diàfans amb un sostre pla on les seccions de bigues de fusta alternen amb arcs de pedra. El seu nom fa referència a que en aquest saló es reunia el Consell de Cent establert pel rei Jaume I l’any 1249.
Avui en dia al Saló de Cent és on se celebren els actes més significatius de la ciutat, com per exemple: entrega de les Medalles d’Honor de la Ciutat, pressa de possessió dels regidors, matrimonis civils, i esdeveniments commemoratius entre d’altres.
Els contraents tindran dues autoritzacions d'aparcament al c/Gegants (al costat de Plaça Sant Miquel) que es lliuraran el dia de l’entrevista.
Per a la resta de convidats, recomanem que us informeu sobre els aparcaments i el transport públic existent a la zona.
Els contraents poden sol·licitar portar decoració floral, a càrrec seu. Els contraents són, aleshores, responsables de la col·locació i retirada en acabar el casament de la decoració floral, de manera que no condicioni la celebració dels altres casaments que s’han de celebrar el mateix dia.
Els arranjaments florals seran dos centres de flors (aconsellem que siguin en tons clars per tal que ressaltin en el Saló) i d'una alçada de 1,20 m. aproximadament. Per tal de preservar la integritat del saló la decoració ha d’anar en un suport que no contingui aigua que pugui mullar la tarima de fusta o la catifa. També haurà de ser lleuger, de fàcil manipulació.
La celebració del casament al Saló de Cent comporta unes despeses obligatòries, que s'han d'abonar a l'empresa contractada segons les tarifes vigents:
- pels serveis de suport a la cerimònia (2 hostes o hostesses) per a l’atenció a contraents i assistents.
- pels serveis de megafonia, música i assistència tècnica.