Logo Ajuntament de Barcelona

Selecciona idioma

  • Català
  • Castellano
  • English

Altres webs de l'Ajuntament de Barcelona

L'Ajuntament
Contacte
Tràmits
Treballa a l'Ajuntament
Noticies
Agenda
Mapa
Com s'hi va
Vés al contingut
Logo Ajuntament de Barcelona
Instruccions de navegació del menú

Instruccions per als usuaris del teclat

Per poder utilitzar aquest menú calen les tecles de cursor. El menú té fins a tres nivells:

  • Primer nivell: opcions del menú principal
  • Segon nivell: subopcions per a elements del primer nivell
  • Tercer nivell: subopcions per a elements del segon nivell

Instruccions de navegació:

  • Navegueu fent servir les tecles de cursor verticals en el primer nivell del menú.
  • Utilitzeu la tecla de cursor dreta per mostrar el segon nivell.
  • Navegueu pel segon nivell fent servir les tecles de cursor verticals.
  • Utilitzeu la tecla d’escapada per tornar al primer nivell.
  • Utilitzeu la tecla de cursor dreta per mostrar el tercer nivell.
  • Navegueu pel tercer nivell fent servir les tecles de cursor verticals.
  • Utilitzeu la tecla d’escapada per tornar al segon nivell.
  • De manera alternativa, feu servir la tecla d’introducció per mostrar qualsevol nivell.

L'Ajuntament

L’Administració municipal a prop teu

Instruccions de navegació del menú

Instruccions per als usuaris del lector de pantalla i del teclat

Per poder utilitzar aquest menú calen les tecles de cursor. El menú té fins a tres nivells:

  • Primer nivell: opcions del menú principal
  • Segon nivell: subopcions per a elements del primer nivell
  • Tercer nivell: subopcions per a elements del segon nivell

Instruccions de navegació:

  • Navegueu fent servir les tecles de cursor horitzontals en el primer nivell del menú.
  • Display and browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Utilitzeu la tecla d’escapada per tornar al primer nivell.
  • Utilitzeu la tecla de cursor dreta per mostrar el tercer nivell.
  • Navegueu pel tercer nivell fent servir les tecles de cursor verticals.
  • Utilitzeu la tecla d’escapada per tornar al segon nivell.
  • De manera alternativa, feu servir la tecla d’introducció per mostrar qualsevol nivell.
  • L'organització
    L'organització
    • Consulteu l'organització
      • Consulteu l'organització
      • Consulteu l'organització
      • Regidors i regidores de la corporació municipal
      • Òrgans de govern
      • Equip de govern
      • Organització territorial
      • L'estructura executiva
      • Ens dependents
    • Organigrama municipal
    • Òrgans de participació
  • Àrees i districtes
    Àrees i districtes
    • Àrees de govern
      • Àrees de govern
      • Àrees de govern
      • Urbanisme, Acció Climàtica, Mobilitat, Pla de Barris i Serveis Urbans
      • Presidència, Relacions Internacionals, Educació, Salut, Drets Humans i Cicles de Vida
      • Prevenció, Seguretat, Convivència i Règim Interior
      • Economia, Habitatge, Hisenda i Turisme
      • Drets Socials, Promoció Econòmica, Treball, Feminismes i Memòria Democràtica
    • Districtes
      • Districtes
      • Districtes
      • Ciutat Vella
      • L’Eixample
      • Sants-Montjuïc
      • Les Corts
      • Sarrià-Sant Gervasi
      • Gràcia
      • Horta-Guinardó
      • Nou Barris
      • Sant Andreu
      • Sant Martí
  • Acció de govern
    Acció de govern
    • Consulteu l'acció de govern
      • Consulteu l'acció de govern
      • Consulteu l'acció de govern
      • Consell Municipal
      • Comissions del Consell Municipal
      • Comissió de Govern
      • Pla d'Acció de Govern 2023-2027
      • Cartes d'objectius
      • Pressupostos i Finances
  • Informació administrativa
  • Atenció ciutadana i comunicació
    Atenció ciutadana i comunicació
    • Canals d’atenció
      • Canals d’atenció
      • Canals d’atenció
      • En línia
      • Telefònics i videotrucades
      • Presencials
    • Canals de comunicació digital
  • Seu electrònica
  • Inici
  • L'organització
    L'organització
    • Consulteu l'organització
      • Consulteu l'organització
      • Consulteu l'organització
      • Regidors i regidores de la corporació municipal
      • Òrgans de govern
      • Equip de govern
      • Organització territorial
      • L'estructura executiva
      • Ens dependents
    • Organigrama municipal
    • Òrgans de participació
  • Àrees i districtes
    Àrees i districtes
    • Àrees de govern
      • Àrees de govern
      • Àrees de govern
      • Urbanisme, Acció Climàtica, Mobilitat, Pla de Barris i Serveis Urbans
      • Presidència, Relacions Internacionals, Educació, Salut, Drets Humans i Cicles de Vida
      • Prevenció, Seguretat, Convivència i Règim Interior
      • Economia, Habitatge, Hisenda i Turisme
      • Drets Socials, Promoció Econòmica, Treball, Feminismes i Memòria Democràtica
    • Districtes
      • Districtes
      • Districtes
      • Ciutat Vella
      • L’Eixample
      • Sants-Montjuïc
      • Les Corts
      • Sarrià-Sant Gervasi
      • Gràcia
      • Horta-Guinardó
      • Nou Barris
      • Sant Andreu
      • Sant Martí
  • Acció de govern
    Acció de govern
    • Consulteu l'acció de govern
      • Consulteu l'acció de govern
      • Consulteu l'acció de govern
      • Consell Municipal
      • Comissions del Consell Municipal
      • Comissió de Govern
      • Pla d'Acció de Govern 2023-2027
      • Cartes d'objectius
      • Pressupostos i Finances
  • Informació administrativa
  • Atenció ciutadana i comunicació
    Atenció ciutadana i comunicació
    • Canals d’atenció
      • Canals d’atenció
      • Canals d’atenció
      • En línia
      • Telefònics i videotrucades
      • Presencials
    • Canals de comunicació digital
  • Seu electrònica
  1. Inici
  2. / Casaments civils al Saló de Cent
Escolta

Casaments civils al Saló de Cent

Per contraure un matrimoni civil, l’autoritat competent a l’Ajuntament de Barcelona és l’alcalde o alcaldessa, que, al mateix temps, delega aquesta funció en els regidors i les regidores.

La cerimònia té lloc al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona situat a la Pl. de St. Jaume, 1a planta. Té un aforament per a 250 persones i està adaptada per a persones amb mobilitat reduïda. El temps aproximat de la cerimònia és de trenta minuts. Els idiomes per celebrar la cerimònia són el català o el castellà.

Quins dies es fan els casaments?

Divendres tarda i dissabte matí, excepte l’última setmana de cada mes. No es fan casaments durant el mes d’agost, ni els caps de setmana que coincideixin amb jornades de portes obertes o altres actes institucionals.

Horaris:

  • Divendres: 17h, 18h, 19h, 20h.
  • Dissabte: 11h, 12h, 13h, 14h.
Nota per als usuaris del lector de pantalla. Aquesta galeria mostra un element, que pot ser una imatge o un vídeo. Feu servir els controls de l’àrea "Controls de la galeria" per veure l’element anterior o el següent. També podeu fer clic sobre l’element que voleu visualitzar.
Diapositiva 1 de 8

En primer lloc, cal iniciar l’expedient de matrimoni al Registre Civil de la ciutat on està empadronat un o els dos membres de la parella.

En segon lloc, heu de sol·licitar la data de celebració del casament civil. Els tràmits es poden fer per internet, i també presencialment, amb cita prèvia, a les Oficines d'Atenció Ciutadana (OAC).

Quan el Departament de Protocol rebi la documentació sol·licitada es posarà en contacte amb els contraents per acordar la data del casament.

Un cop estigui reservat el Saló de Cent, uns dos mesos abans de la boda es realitza una entrevista per tal que els contraents coneguin els espais i es concreten els detalls de l’organització de la cerimònia.

Accedeix al tràmit

El Saló de Cent no disposa de servei de fotografia o vídeo.

Si els contraents volen aquest servei, hauran de gestionar-lo i assumir-ne el cost.

Construït pel mestre d’obres Pere Llobet el 1372, és un dels millors exemples de l’arquitectura gòtica civil catalana. Es caracteritza pels espais diàfans amb un sostre pla on les seccions de bigues de fusta alternen amb arcs de pedra. El seu nom fa referència a que en aquest saló es reunia el Consell de Cent establert pel rei Jaume I l’any 1249.

Avui en dia al Saló de Cent és on se celebren els actes més significatius de la ciutat, com per exemple: entrega de les Medalles d’Honor de la Ciutat, pressa de possessió dels regidors, matrimonis civils, i esdeveniments commemoratius entre d’altres.

Els contraents tindran dues autoritzacions d'aparcament al c/Gegants (al costat de Plaça Sant Miquel) que es lliuraran el dia de l’entrevista.

Per a la resta de convidats, recomanem que us informeu sobre els aparcaments i el transport públic existent a la zona.

Els contraents poden sol·licitar portar decoració floral, a càrrec seu. Els contraents són, aleshores, responsables de la col·locació i retirada en acabar el casament de la decoració floral, de manera que no condicioni la celebració dels altres casaments que s’han de celebrar el mateix dia.

Els arranjaments florals seran dos centres de flors (aconsellem que siguin en tons clars per tal que ressaltin en el Saló) i d'una alçada de 1,20 m. aproximadament. Per tal de preservar la integritat del saló la decoració ha d’anar en un suport que no contingui aigua que pugui mullar la tarima de fusta o la catifa. També haurà de ser lleuger, de fàcil manipulació.

La celebració del casament al Saló de Cent comporta unes despeses obligatòries, que s'han d'abonar a l'empresa contractada segons les tarifes vigents:

  • pels serveis de suport a la cerimònia (2 hostes o hostesses) per a l’atenció a contraents i assistents.
  • pels serveis de megafonia, música i assistència tècnica.

Calendari de casaments civils al Saló de Cent

jump to calendar end
Carregant
Anterior Següent
La disponibilitat de dates del calendari pot variar en acabar el tràmit.
Per començar la gestió, cal haver iniciat l’expedient de matrimoni al Registre Civil. A partir d’aquest moment es pot iniciar el tràmit en línia per sol·licitar la data. El Departament de Protocol (Casaments) es posarà en contacte amb vosaltres per concretar el dia i hora de la cerimònia
Vés al tràmit de casament civil Mostra la disponibilitat a tot Barcelona
jump to calendar start
  • Seccions principals

    • Consulteu l’organització
    • Consulteu l’acció de govern
    • Subvencions
    • Canals d’atenció
    • Canals de comunicació
  • Adreça

    Pl. Sant Jaume, 1 08002 Barcelona

  • Contacte

    • Formulari de contacte

    • 010 (Informació ciutadana i tramitació)

    • 934 027 000 (Centraleta)

  • Butlletins

    • Les novetats, directament a la teva bústia de correu!

    • Subscriu-te al butlletí
  • Segueix-nos a:

    • Altres
Logo Ajuntament de Barcelona
  • Mapa web
  • Avís legal
  • Accessibilitat