You are here

IV Congrés de Pedagogia Musical de Catalunya

El IV Congrés de Pedagogia Musical de Catalunya reuneix uns 300 professionals del sector en un esdeveniment únic en tot el país

L’Associació de Conservatoris de Catalunya (ACCat) engloba 27 Conservatoris i Centres Professionals de Música, entre els que destaca des de la fundació de l’ACCat el Conservatori Municipal de Música de Barcelona. Aquests centres educatius són els únics de Catalunya que, juntament amb el centre integrat CEPSA Oriol Martorell, preparen l’alumnat de música mitjançant uns estudis reglats per a l’accés als ensenyaments superiors, i són també els únics centres de Catalunya que poden atorgar el Títol Professional de Música.

Els dies 3 i 4 de febrer, l’Associació de Conservatoris de Catalunya ha reunit uns 300 professionals en el IV Congrés de Pedagogia Musical de Catalunya, amb el títol: “El valor de la música, la responsabilitat educativa dels docents i dels centres”. Celebrat a la Fundació Conservatori Liceu, l’acte ha estat presidit per Mercè Chacón, Directora General de Formació Professional, Maria Serrat, Directora General de la Fundació Conservatori Liceu, i Lito Iglesias, President de l’Associació de Conservatoris de Catalunya i director del Conservatori Municipal de Música de Barcelona, i ha comptat amb el director d’orquestra Josep Pons com a padrí.
Aquesta cita bianual és l’única trobada d’aquestes característiques en tot el país, sent cada cop més un reclam a escala estatal i internacional. Aquesta edició ha inclòs, per exemple, comunicacions de professorat de Lugo i Salamanca, i una ponència de Paolo Ponzecchi, Director del Conservatori de Prato (Itàlia), i Daniel Tosi, Director del Conservatori de Perpinyà (França).

Gràcies al format híbrid de l’esdeveniment, els inscrits han pogut seguir-lo de manera
presencial o remota (streaming), aconseguint així reunir professorat de música de tot el territori i de tot tipus de centre: escoles de música, conservatoris de grau professional i superior, escoles de règim general (Primària i Secundària) i estudis de magisteri.

Aquesta quarta edició també ha estat caracteritzada per una gran varietat de ponents. Entre ells, destaquem el Dr. Guillermo Dalia, Doctor en Psicologia i Llicenciat en Psicologia per la Universitat de València, el Dr. Francesc Torralba, Doctor en Filosofia, Teologia, Pedagogia, Història, Arqueologia i Arts Cristianes, i la Dra. Margarida Falgàs, Doctora en Pedagogia i mestra.

Això ha permès que les 4 ponències, 2 taules rodones i 19 comunicacions exploressin el tema d’enguany des de perspectives molt diferents: la conciliació dels estudis musicals i generals, la potència infinita de la música per expressar allò que no sabem dir, la salut mental del músic i l’aprenentatge a través del joc.